Een van de belangrijkste aspecten was het beheersen van het voertuiggewicht: Wilier biedt een racefiets met trapondersteuning aan die minder dan 12 kg weegt. Een licht monocoque carbon frame, hoogwaardige mechanische componenten en het Ebikemotion aandrijfsysteem, dat met een systeemgewicht (motor, accu en besturing) van 3,7 kg momenteel de lichtste extra aandrijving op de markt is.
Racesensaties van een echte racefiets
Wilier richtte zich bij de ontwikkeling van de Cento1 Hybrid op al die mensen die voor het eerst met racefietsen in aanraking komen en ook op duizenden wielerliefhebbers die al op racefietsen rijden maar een beetje moeite hebben om hun vrienden bij te houden of die niet meer als hun favoriete beklimming eerder aankunnen.
Cento1 Hybrid bestaat uit een monocoque carbon frame en vork, vervaardigd met dezelfde composietmaterialen en technologieën die anders voorbehouden zijn aan hun hoogwaardige wedstrijdfietsen. De framegeometrieën van de Cento1 Hybrid komen uit de NDR-familie, race-duurfietsen die minder inspannende houdingen vereisen, maar tegelijkertijd duidelijk zijn afgestemd op de eisen van het racen.
De componenten die in de Cento1 Hybrid zijn ingebouwd, zijn standaard racefietsonderdelen, zoals hydraulisch bediende schijfremmen, een Shimano 11-speed groep of spraakmakende aluminium velgen. Het enige onderdeel dat verschilt van standaard racefietsuitrusting is de achterwielnaaf, waarin de aandrijfeenheid voor de trapondersteuning is ondergebracht. De energie die nodig is voor de werking van de motor komt van een batterij die perfect is geïntegreerd in de onderbuis van het frame. Het systeem wordt aangestuurd (in-/uitschakelen en monitoren) via een in de bovenbuis ingebouwde schakelaar, waarmee de verschillende ondersteuningsmodi van de Cento1 Hybrid kunnen worden geselecteerd.
intelligentie aan boord
De intelligentie die aan boord van de Cento1 Hybrid is geïnstalleerd, is in staat om de beperkingen van de berijder te herkennen en te overwinnen, en de fietser op het juiste moment te helpen met de motor. Er zijn verschillende opties om het systeem in te zetten en te besturen. De eenvoudigste manier is door simpelweg het in de bovenbuis geïntegreerde bedieningselement te bedienen. Door op de verlichte knop te drukken, kunt u het systeem in- en uitschakelen en het gewenste ondersteuningsniveau selecteren.
Als u daarentegen een intensievere interactie met het systeem wenst, kunt u de bijbehorende EBIKEMOTION APP downloaden van de AppStore of PlayStore, die u naar het "commandocentrum" van het systeem brengt. De app biedt toegang tot tal van extra functies: van de eenvoudige basisfuncties van een klassieke fietscomputer (weergave van snelheid, afgelegde afstand, resterende laadtoestand, stijgingspercentage enz.) tot complexe functies (navigatiebeheer en ritprogrammering, gegevensregistratie, waarschuwingen, enz.).
De intelligentie van de Cento1 Hybrid houdt daar echter niet op: hij kan bijvoorbeeld een belangrijke rol spelen bij het monitoren van de hartslag. Als het systeem is gekoppeld aan een hartslagmeter, kan een maximale hartslag worden ingesteld die niet kan worden overschreden. Als de ingevoerde drempel tijdens het rijden wordt bereikt, activeert het systeem de activering van de motor totdat de hartslag weer onder de drempel zakt en zonder dat de bestuurder hoeft te stoppen met trappen.
Let op: de afbeelding kan afwijken van de uitrustingslijst!