State-of-the-art frametechnologie
De Filante Hybrid lijkt zeker op de Filante SLR, de fiets van de Astana pro racers: geen opening in het frame (behalve die nodig is om de motoraccu op te laden), een geïntegreerd carbon monocoque stuur waarin de schakelkabels zijn ondergebracht en de elektrische systeembedieningen zijn . Net als de Filante is de zadelpen aerodynamisch en gemaakt van carbon.
Geïntegreerde batterij en bereik
De geïntegreerde onderbuisaccu heeft een capaciteit van 250 Wh en kan met nog eens 185 Wh worden uitgebreid met een extra bidonaccu, die zich op de bidonhouder van de zitbuis bevindt. Net als in de vorige versie is er software en app beschikbaar voor gebruikers en handelaren om het systeem te beheren, te monitoren en te configureren.
Nieuwe krachtsensor
Om de rijervaring te verbeteren, is er een nieuwe trapas geïntroduceerd met de koppel- (kracht) en cadanssensor. Door gebruik te maken van een cadans- en vermogenssensor communiceert de gebruiker (of liever zijn trapbeweging - zijn kracht) met de motor. Deze "pedaalmeting" stelt het systeem in staat om het ondersteuningsniveau zo af te stellen dat de fietser een natuurlijk trapgevoel heeft en er geen schokkerige bewegingen, plotselinge acceleraties of uitval van ondersteuning zijn. Op deze manier levert de motor nog steeds een constant vermogen, zelfs op veeleisende hellingen van meer dan 10%. Dit alles draagt ertoe bij dat de rijervaring steeds meer lijkt op die van een conventionele fiets.
De krachtsensor (in combinatie met de nieuwe firmware) maakt ook een optimalisatie van het batterijverbruik mogelijk, omdat de stroomvoorziening veel gevoeliger en evenrediger is met de kracht die door de rijder wordt uitgeoefend.
Nieuwe miniatuurmotor
De X20-motor is geminiaturiseerd: hij is erg licht (het complete systeem varieert van de 3,6 kg van de X35 tot 3,5 kg van de X20), met moderne rechte trekspaken (24 stuks), perfect gecombineerd met de Wilier Triestina carbon velgen. De nieuwe X20 naafmotor van Mahle levert 60 Nm koppel, maar heeft nog een belangrijke innovatie. Het aandrijflichaam kan eenvoudig uit het "motor" -huis worden verwijderd voor onderhoud of vervanging. De vervaardigde vrijlooplichamen zijn compatibel met Shimano, SRAM XDR en Campagnolo.
Pulsar One als standaard
De Filante Hybrid wordt standaard geleverd met de Pulsar One. De compacte, handzame boordcomputer geeft op het 2,1-inch display realtime informatie over de elektrische systeemgegevens en rijstatistieken en – indien nodig – kan het ondersteuningsniveau worden gewijzigd. De Pulsar One maakt verbinding met het X20-systeem via het ANT+-protocol en ook met andere sensoren (cadans-, vermogens- en hartslagmeters) waarvan de gegevens direct op het display kunnen worden weergegeven voor een betere ervaring.
Achter steekas
Er is één zeer belangrijk detail dat de Filante Hybrid tot een absolute noviteit in zijn categorie maakt: De waaier, waarin de nieuwe Mahle X20-motor is ondergebracht, kan net zo snel worden gemonteerd en verwijderd als bij een normale racefiets met een conventionele steekas. Naast de snelle en eenvoudige montage en demontage van de waaier, zorgt het systeem voor een automatische aansluiting op de accu. Het is niet langer nodig om handmatig kabels aan of los te koppelen. Het regelt zichzelf allemaal door de waaier in te brengen. Als? Het is eenvoudig, de linker achterderailleurhanger heeft een slede met een ingebouwde elektrische connector die de naaf positioneert om contact te maken met de batterij: snel en zonder valse koppeling.
Volledige integratie
Het geïntegreerde carbon monocoque stuur neemt het aerodynamische ontwerp van de Filante Bar over. De hybride versie heeft echter de nieuwe iWOC-knop en display op de stuurpen. Via deze interface kan het systeem worden ingeschakeld en de ondersteuningsmodaliteit worden gewijzigd. Het stuur met dit speciale "design" maakt het mogelijk om de 4 ondersteuningsniveaus (Automatic, Eco, Sport en Boost) te selecteren zonder dat de fietser zijn handen van het bovenste deel van het stuur hoeft te halen: een bijzonder veiligheidsplus voor de fietser! Ten opzichte van de vorige versie van de iWoc heeft Mahle niet alleen de ergonomie verbeterd, maar ook het gebruiksgemak en het uitlezen van de gegevens: de laadstatus van de accu en de geselecteerde ondersteuningsmodus zijn in één oogopslag te zien.
Klaring en geometrie
De bandenspeling is geschikt voor een moderne racefiets en ondersteunt velgen met banden tot 32 mm breed. De geometrie van de Filante Hybrid komt overeen met uw uithoudingsmodellen. Verwacht dus geen agressieve geometrie, ook al ziet de fiets er misschien zo uit: relaxte geometrie met een grote stack en beperkt bereik. 6 maten beschikbaar van XS tot XXL.
Let op: Afbeelding kan afwijken. De exacte uitrusting vindt u in de specificatietabel!