Sneller dan verwacht
De Epic World Cup Pro is de snelste crosscountry-racefiets ter wereld dankzij de ongeëvenaarde combinatie van efficiëntie, controle en lichtgewicht op lichte tot middelzware parcoursen. Wereldkampioen Christopher Blevins zei het het beste: "Deze fiets geeft me alles wat ik leuk vind aan hardtails, plus de controle en mogelijkheden van een volledig." Alles wat nodig was om deze snelheidsmachine te bouwen was een volledig holistische ontwikkelingsaanpak, de uitvinding van een radicaal nieuwe demper en vier decennia ervaring in de offroad-sector, bekroond met talloze overwinningen.
NIEUWE FRAMENORMEN: Om maximale snelheid te bereiken door meedogenloos efficiënte krachtoverbrenging en nauwkeurig rijgedrag, heeft het technische team van Specialized nieuwe normen gesteld en bereikt op het gebied van torsie- en trapasstijfheid. Deze prestatie vereiste een holistische ontwikkelingsaanpak die een structureel superieure dubbele diamantindeling combineerde met een schokbreker geïntegreerd in de bovenbuis en de meest geavanceerde koolstofindeling in de geschiedenis Specialized integreerde.
SCHOKKEN SNEL: Het Specialized Ride Dynamics-team ontwikkelde revolutionaire schoktechnologie voor de Epic World Cup, waardoor je de efficiëntie en pittige respons van een hardtail krijgt, plus de controle en prestaties van een volledig geveerde fiets - en dat alles met een eenvoudige installatie. De SID Deluxe WCID-demper, ontwikkeld in samenwerking met RockShox, maakt gebruik van een unieke, onafhankelijk instelbare positieve en negatieve luchtveer. Dit zorgt voor de felbegeerde klik van een hardtail en absorbeert moeilijk terrein, behoudt je momentum en vergeeft rijfouten. De opstelling kan aangepast worden aan verschillende routes of afgestemd worden op jouw voorkeuren. Als je de Epic WC hard zet, rijdt hij als een hardtail; in de zachtere opstelling worden de brokken uit de weg geruimd. Je hebt niet alleen de mogelijkheid om de compressie te openen of te sluiten, door de eenvoudige aard van de opstelling kun je ook met of zonder doorzakken rijden.
EXTREEM HOOG VOOR ZIJN CATEGORIE: De 75 mm achtervering van de Epic World Cup biedt dezelfde controle en mogelijkheden als een fiets met veel meer veerweg. Hij is ontworpen om voornamelijk in of dichtbij de bovenste positie te rijden. Dit geeft dezelfde positieve veerweg als een fiets met een veerweg van 100 mm en 25% doorzakking. Om de prestaties van de ophanging verder te optimaliseren, heeft het Specialized Ride Dynamics-team de veerconstante zo afgesteld dat deze halverwege de slag relatief vlak is en de meeste schokkrachten kan verwerken zoals bij een fiets met een langere veerweg. De grootte van de Mega Jounce Bumper, de speciale schokdemper, is een primeur en speelt een cruciale rol bij het voorzichtig omgaan met bottom-outs bij sterke schokken.
GESPECIALISEERDE HEBBEN HUN GEDRAG VERLOREN: De nieuwe en baanbrekende SID Deluxe WCID-demper biedt de unieke mix van ondersteuning en flexibiliteit aan de achterkant - en dat allemaal zonder BRAIN-technologie. Aan de andere kant is de BRAIN nog steeds in de verende vork geïnstalleerd en is hij nog steeds levendig. De positiegevoelige technologie met een doorzakking van 15 mm zorgt voor een uitgebalanceerde rit en biedt soepele flexibiliteit bij kleine oneffenheden en ook een stijf trapplatform, zonder stuurafstandsbediening voor het compressieniveau.
LICHTER EN STIJVER: Met een framegewicht van slechts 1.765 gram (geverfd met shock en hardware) laat de Epic World Cup de lichtste concurrentie achter zich. Dit betekent snellere acceleraties, efficiënter klimmen en wendbaarder rijgedrag. En dit alles wordt uiteindelijk merkbaar in de snelheid. Specialized heeft dit lichtgewicht en zijn enorme stijfheid bereikt door gebruik te maken van hun bevindingen uit de ontwikkeling van de Aethos