veel gestelde vragen
Hier vindt je een overzicht van de meest voorkomende vragen.
Vindt je geen antwoord op je vraag, neem dan contact met ons op onder
Contactformulier of
telefonisch.
Advies-service - kantoortijden
Bestelling
Je kunt bij de Onlineshop of telefonisch bestellen. De beste en gemakkelijkste weg is de Onlineshop. Daar kunnen geen misverstanden over het adres, maten
of aantallen ontstaan. Bovendien kan je ons altijd in onze
Winkel in Kronberg bezoeken. Alle
artikelen, die in onze Online-Shop worden aangeboden en op voorraad zijn kunnen in de winkel worden uitgeprobeerd en bekeken.
Bij ieder artikel in onze webshop bevindt zich ook actuele info over de beschikbaarheid. Wij geven de artikelen de volgende kenmerken mee:
- Op voorraad:
Van dit artikel is bij ons tenminste 1 exemplaar voorradig (direct leverbaar)
- Dit artikel is in 2-5 dagen verzendklaar:
Dit artikel wordt door onze leveranciers in voorraad gehouden, wordt pas na je definitieve bestelling besteld. Zodra de artikelen bij ons zijn aangekomen,
sturen wij je deze toe.
- Dit artikel is niet op voorraad en wordt voor je besteld. Wij sturen je direct een e-mail, zodra we iets weten.:
Wij weten niet of en wanneer onze leverancier het artikel kan leveren. Zodra je definitief hebt besteld, bestellen wij het artikel. Wij houden je op de
hoogte van het verdere verloop.
Nee, er geldt geen minimumbedrag. Wij berekenen geen hogere prijs voor het door jou bestelde (kleine) artikel.
a) Het zakendoen via Internet gaat snel. Dat ziet men ook terug in de prijsontwikkeling. Prijsveranderingen komen bij ons dagelijks voor. Ook de prijzen
van een bepaald artikel kunnen van dag tot dag veranderen. Eén van de oorzaken is dat een leverancier een reclame-actie begint of beëindigt, een andere
is de wens om de klant continu ter wille te zijn.
b) Ook is het mogelijk dat prijsopgaven anders zijn omdat jouw IP-adres een rol speelt. Let dus op welk land van aflevering je kiest, rechts boven in de
webshop, bij de taalkeuze, begint het. Als de prijs met de onjuiste BTW wordt aangegeven, corrigeert het systeem aan de hand van je werkelijke IP-adres.
Dat kan men niet altijd beïnvloeden daar de internetprovider ook wel eens berichten omleidt, vooral bij mobiel internet. Daarmee is het gekozen land van
aflevering onafhankelijk van de landherkenning van de HIBIKE-Website die je bezoekt. Het kan dus gebeuren dat op www.hibike.de als land van levering de
V.S. zijn uitgekozen! Na keuze van het juiste land van aflevering of het doorlopen van het bestelproces worden na opgave van het factuur- en leveringsadres
de correcte prijzen getoond.
Bij bestellingen buiten de EU brengen wij de Duitse BTW in mindering. Echter, in desbetreffend land kunnen (invoer)belastingen worden geheven waarvoor de
koper verantwoordelijk is en die dus voor jouw rekening komen.
Houd ook rekening met onze Informatie over invoerrechten en accijnzen
Ja, dat is mogelijk. Dat gaat zo:
- Bestel in de Onlineshop met je factuuradres in een land buiten de EU (bijv. Zwitserland, Noorwegen) en een Duits leveringsadres.
- Print vóór de export de factuur uit die wij je per e-mail hebben gezonden. Bij de bestelling ligt dan geen papieren factuur!
- De factuur laat je bij de douane in het land van het factuur-adres afstempelen. Stuur vervolgens dit document per post naar ons toe.
- Sluit je bankgegevens in bij de afgestempelde factuur.
Bij typ- of adresfouten kun je - wanneer de bestelling inmiddels niet is verzonden - per
telefoon of
over onze
contactformulier het leveringsadres achteraf wijzigen.
Wij kunnen je bestelling veranderen zolang deze nog niet is verstuurd. Neem in dat geval contact op via
contactformulier of
telefonisch. Graag zullen wij andere artikelen toevoegen of verwijderen.
Bij meerdere, nog niet verzonden bestellingen, is het mogelijk deze samen te voegen. Neem hierover contact op via
contactformulier of
telefonisch.
Belangrijk: Samenvoegen is slechts mogelijk wanneer een bestelling nog niet geheel of gedeeltelijk is verstuurd.
Besef wel dat wij geen verschillende manieren van betalen kunnen combineren. Samenvoegen van bestellingen kan alleen bij
gelijke wijze van betalen.
Tip: Heb je iets bij de bestelling vergeten? Neemt dan contact op zoals boven beschreven. Als je in dat geval een nieuwe of tweede bestelling plaatst,
om die dan met de eerste samen te voegen, vertraagt dit onnodig de verzending van het eerste deel.
De bestelling kan eenvoudig
telefonisch of over onze
contactformulier worden geannuleerd, voorzover wij de bestelling
nog niet hebben verzonden.
Op het moment dat wij de artikelen versturen ontvang je van ons per e-mail een bericht met opdrachtnummer. Met dit nummer kun je via
DHL volgen
bestelling natrekken. Wanneer de ontvangst van de zending langer dan 1 week (in Dld) of 10 dagen (binnen Europa) uitblijft neem dan voor opheldering
contact met ons op
Kontakt .
Wanneer je een bestelling zelf wilt afhalen, kun je dit op twee manieren doen:
a) Artikelen reserveren en bij afhalen in Kronberg afrekenen. Je kunt dan de bestelling nakijken en uitproberen.
- Bestel dan d.m.v. onze 0nlineshop.
- Kies als wijze van betaling "contante betaling" (dus niet over het internet betalen).
- Voeg in het tekstveld "Opmerkingen over de bestelling" aan het eind van het bestelproces de opmerking toe:"Afhalen bij de winkel".
- Artikelen op voorraad worden dan gereserveerd en niet op voorraad zijnde artikelen worden besteld.
- Wij informeren je wanneer de bestelling klaarstaat.
- Nu kan je met je opdrachtnummer de artikelen in onze winkel in Kronberg afhalen.
Belangrijk: Wij houden vervolgens de artikelen 14 dagen voor je beschikbaar. Zodra deze termijn wordt overschreden wordt de bestelling automatisch geannuleerd.
b) Waren per "Ahalen per Expresse" bestellen
- Je bestelt en betaalt d.m.v. de Onlineshop.
- Daarmee wordt de transdactie snel afgewikkeld en hoef je niet meer naar de kassa.
- Details vindt je onder "Afhalen per Expresse"
Afhalen per Expresse is voor de snelle biker, die weet wat hij of zij wil en geen informatie nodig heeft. Daarom wordt ook vooraf betaald.
Ja. De prijzen in de winkel zijn dezelfde als in onze Onlineshop.
Voor het geval dat een bestelling wat langer duurt en je langer afwezig bent, bestaat de mogelijkheid de bestelling pas te versturen wanneer je weer
thuis bent. Bel ons daarvoor op 0
opbellen of neem contact op via
contactformulier en vermeld de datum waarop je weer thuis bent.
Belangrijk: Wij kunnen de bestelling maximaal 1 maand vasthouden.
Wanneer je bij ons de fiets online bestelt, monteren en testen wij deze in de werkplaats. Wij verpakken de fiets zorgvuldig en je zult je alleen moeten bekommeren om de montage van het stuur, het voorwiel en de pedalen. Hoe dat precies gaat verklaren wij in
Video…
Wij kunnen artikelen naar je keuze verstrekken voorzover wij het merk voeren of contact hebben met de leverancier. Vraag het ons via
contactformulier.
Betaling
Wij hebben de volgende betalingsmogelijkheden:
Duitsland:
- Onder rembours
- bankbetaling
- PayPal
- Creditcard: Visa- of Mastercard
- Masterpass
- Amazon Payments
- Bankfinanciering: Artikelen met een waarde vanaf € 500 kunnen via de Santander Consumer Bank worden gefinancierd. - onder voorbehoud van
acceptatie door de bank. (Volgens § 5a III Nr. 2 UWG: Een aanbieding van de Santander Consumer Bank AG, Santander-Platz 1, 41061 Mönchengladbach.)
- In de winkel kan contant of met een betaalkaart of creditcard worden betaald. Rembours, bankmachtiging of Paypal zijn hier niet mogelijk.
Alle overige landen:
- Bankbetaling
- Creditcard: Visa- of Mastercard
- PayPal
- Masterpass
Vanwege de hieraan verbonden hoge kosten kunnen wij helaas niet onder rembours leveren.
Hier vindt je verdere informatie over de betalingsmogelijkheden.
Het bedrag wordt afgeschreven op de dag van je bestelling.
Uitvoering van de bankmachtiging gebeurt op het moment van verzending van het pakket en je per e-mail de bevestiging ervan hebt ontvangen. Om vertraging
te vermijden verzoeken wij je om voor voldoende saldo te zorgen.
Voor het geval je hebt gekozen voor betaalmethode vooruitbetaling, zullen wij jouw pakket verzenden zodra alle artikelen op voorraad zijn en wij de betaling hebben ontvangen. Er is geen afzonderlijke kennisgeving van ontvangst van betaling.
Bij PayPal-betaling of Masterpass ontvang je de betalingsbevestiging direct van Paypal of Masterpass. Je krijgt van ons geen afzonderlijke melding.
Bij een bankbetaling of PayPal ontvang je na een wijziging een e-mail met aanvullend verzoek om betaling in het tekstveld onder je bestelling. Bij betaling d.m.v. creditcard of Masterpass, verzoeken wij je de persoonlijke gegevens opnieuw in te voeren. Bij rembourszendingen worden de betalingen automatisch op de juiste wijze gedaan. Wanneer je wilt nabetalen met een cadeaubon, laat ons dan per e-mail de boncode weten.
Ontvanger:
HIBIKE BAER KG
Bank: Commerzbank (Frankfurt am Main)
International Bank Account Number:
IBAN: DE35 5004 0000 0481 7474 00
SWIFT-BIC: COBADEFFXXX
Bovendien vindt je onze bankgegevens, dus IBAN en SWIFT-BIC codes, op de rekening in het tekstveld onder de bestelling.
MasterPass is een betaalservice van Mastercard. Je hebt geen Mastercard nodig om deel te nemen. Als eerste stap registreer je jezelf bij je bank. In aansluiting daarop kan je een gratis MasterPass-rekening openen, waar je kaartgegevens worden gedeponeerd, zodat je bij HIBIKE en veel andere winkels en bedrijven kunt inkopen.
Als je meer wilt weten over MasterPass:
Naar de MasterPass Website...
Ontvanger: paypal@hibike.com
Bovendien vindt je de Pay Pal-betalingsgegevens op de rekening in het tekstveld onder de bestelling.
Het geld wordt teruggestort op de rekening waarmee je hebt betaald. Een cadeaubon wordt weer opgeladen. De boncode kan weer opnieuw worden gebruikt.
Rembourszendingen zijn uitgezonderd: creditering vindt plaats per verrekeningscheck of per bankoverboeking. Vermeld wel op het retourenformulier je
bankgegevens wanneer je een bankoverboeking wenst.
Het geld wordt teruggestort op de rekening waarmee je hebt betaald. Een cadeaubon wordt weer opgeladen. De boncode kan weer opnieuw worden gebruikt.
Levering en verzending
Wij versturen de artikelen 'als verzekerd pakket'met DHL / Deutschen Post AG. Zendingen naar Italië worden verstuurd met GLS en grote pakketten gaan met een
expeditiebedrijf.
In de regel verzenden wij je bestelling op dezelfde of de daarop volgende dag (voorzover de artikelen op voorraad zijn).
Nee, op grond van technische redenen is dit niet mogelijk.
Zodra uw pakket wordt verstuurd ontvang je op je e-mailadres bevestiging hiervan.
Wij bouwen de fiets op en maken hem rijklaar. Daarna wordt de fiets voor verzending gedeeltelijk gedemonteerd en in een stevig transportkarton verstuurd.
Na ontvangst dient u nog enig montagewerk te verrichten, zoals het inzetten van het voorwiel en de zadelsteun, het monteren van de pedalen en het rechtzetten
van het stuur. Daartoe zijn gangbare inbussleutels en een 15"-steeksleutel voor de trappermontage nodig. Voornoemd gereedschap wordt niet meegeleverd.
Bovendien zal je de zadel- of stuurpositie of het rijmechanisme naar persoonlijke wens in moeten stellen.
Wanneer je problemen ondervindt met de montage bieden wij telefonisch hulp aan. (
Contact).
In principe versturen wij pas als alle artikelen bij ons binnen zijn.
Deellevering kan met ons worden afgesproken via
Contactformulier.
Wij zoeken dan uit of het kan.
In principe versturen wij slechts verzekerde pakketten. De kans op verlies van een zending per brief of per niet verzekerde post is te groot en daarom niet
mogelijk.
Blijkt de verpakking bij ontvangst beschadigd, dan moet de schade direct, maar in ieder geval binnen 5 Werkdagen na ontvangst bij de bezorger
(in de regel DHL) worden gemeld. Dat kan worden gedaan op het dichtstbijzijnde filiaal. Daar bekijkt men de schade en een schadeformulier wordt ingevuld.
Dit is nodig om schadevergoeding te krijgen. Is men later dan 5 dagen, dan geldt de zending als zijnde correct afgeleverd en ontbreekt de mogelijk tot
verhaal van schade op de vervoerder. Ook bij uiterlijk onbeschadigde pakketten is het bij schade belangrijk dit onmiddellijk te melden, daar ook hier een
van buiten veroorzaakte beschadiging (dus door de transportonderneming) kan zijn opgetreden. In geval van twijfel neem met ons contact op om de afhandeling
te bespreken.
Jammer genoeg komt het voor, dat een leverancier, ondanks gedane toezeggingen, een artikel niet meer kan leveren. Als een dergelijk artikel uit de bestelling wegvalt, kan de ondergrens voor gratis verzenden worden doorbroken. Wij stellen je hiervan op de hoogte en bieden de gelegenheid om door het alsnog toevoegen van andere artikelen de totale zending weer 'vrij van verzendkosten' te maken. In het geval dat geen reactie van jouw kant komt, nemen wij aan dat de rest van de bestelling moet worden uitgevoerd.
Retourzendingen en reklames
In het kader van de wettelijke wetgeving bieden we je een retourtermijn van 14 dagen na ontvangst van de artikelen. Voorwaarde hiervoor is dat de artikelen ongebruikt en in de originele verpakking worden geretourneerd, dat de verpakking en accessoires in perfecte staat zijn en dat er geen labels zijn verwijderd.
In principe kan je artikelen in andere kleuren of maten omruilen. Stuur de om te ruilen artikelen terug en wij crediteren je rekening. Maak vervolgens een nieuwe bestelling. De verzendkosten zijn voor jouw rekening.
Bij betaling via bank of Pay Pal wordt het bedrag verrekend. Voor teruggave of nabetaling wordt dezelfde weg bewandeld als bij de oorspronkelijke bestelling.
Om bij betaling per creditcard, bankmachtiging of rembours de afhandeling eenvoudig te houden volgt een volledige terugboeking en volgt bij het verzenden
van de nieuwe bestelling een nieuwe rekening.
Terugsturen kan, maar laat alle etiketten aan het artikel of verpakking zitten. Het artikel moet in de originele verpakking worden teruggestuurd.Het geheel
nog eens in een extra verpakking stoppen, bijv. een grote envelop, pakpapier of karton.
Wordt dat niet zorgvuldig gedaan, dan leidt dit tot waardevermindering en deze wordt in mindering gebracht bij de teruggave van het oorspronkelijke
rekeningbedrag.
Bij het terugsturen zijn de kosten van retournering voor jouw rekening. Binnen Duitsland bieden wij een kostenloze regeling aan.
Nee. Een retourzending dient altijd op juiste wijze te worden gefrankeerd. Geen of te weinig porti worden door ons in rekening gebracht. Gebruik voor het teruzenden ons
Retouren-Portal.
Niet altijd. Het gaat erom of wij de retourzending aan jou, als klant, kunnen koppelen en wij de reden van het terugsturen kunnen natrekken (bijv. een
tekortkoming of onjuiste maat of pasvorm).
Het is voldoende als je een eenvoudig briefje bijsluit met de nodige informatie. Het retourenformulier heeft het voordeel dat daarop al je bestelgegevens
staan en je het alleen nog maar hoeft te printen en bij het pakket moet insluiten. Het algemene retourenformulier plus adres-etiket kan je ook
De factuur en het individuele retourenformulier vindt je altijd als bijlage van de bevestigings e-mail. Dat bespaart papier. Een algemeen retourenformulier
kan je ook downloaden vanuit het menu .
In het geval dat je vindt dat een artikel verkeerd geleverd of beschadigd is, neem dan contact met ons op via
telefonisch of
contactformulier.
Een retourzending kan worden gericht aan:
HIBIKE Bär KG
Abt. Service
Westerbachstraße 9
61476 Kronberg i.Ts.
Duitsland
Onze transporteur DHL berekent kosten wanneer niet kan worden afgeleverd, niet wordt afgehaald of bij onbestelbaarheid. Wij berekenen deze kosten aan je
door. Bij zendingen binnen Duitsland bedragen deze kosten 4€. Buiten Duitsland worden hogere kosten berekend.
Wij informeren je direct per e-mail zodra de behandeling van de retourzending is afgesloten. Houd er rekening mee dat wij vooraf geen aparte
ontvangstbevestiging sturen.
Nee. Een onderdeel dat reeds is gemonteerd of waarmee reeds is gereden kan niet meer worden teruggenomen omdat het om gebruikte goederen gaat die niet
meer als nieuw kunnen worden verkocht.
Nee. Het gaat ook hier om gebruikte goederen die niet meer voor nieuw verkocht kunnen worden.
Een gratis-artikel of promotie-artikel is van omruil uitgesloten. Wanneer de prijs van de artikelen door een retourzending onder de minimum-aankoopwaarde
van een bepaalde actie valt, moet ook het gratis-artikel worden teruggestuurd. Wordt dit niet gedaan dan wordt dit aan de hand van de werkelijke
verkoopprijs naverrekend.
Als er door onze leveranciers een terugroepactie wordt georganiseerd, informeren wij je natuurlijk. Actuele terugroepacties vind je op onze startpagina.
Klantenrekening
Cadeaubonnen
Financiering
Nieuwsbrief
reclame en sponsoring
Algemeen