veel gestelde vragen
Hier vindt je een overzicht van de meest voorkomende vragen.
Vindt je geen antwoord op je vraag, neem dan contact met ons op onder
Contactformulier of
telefonisch.
Advies-service - kantoortijden
hoe en wanneer kan ik Hibike bereiken?
Telefoonnummers, e-mailadressen of andere info vindt je op onze
Kontakt-website. Van daar gaat het
naar ons
Contactformulier.
Welke zijn HIBIKE's openingstijden en waar is de HIBIKE-winkel gevestigd?
Info over openingstijden en het adres van de HIBIKE-winkel met werkplaats in Kronberg bij Frankfurt, vindt je onder
hier.
Welke maat moet ik bestellen?
Wij laten voor de meeste fietskleding van de fabrikanten afkomstige maattabellen zien. Aan de hand daarvan kan je de gewenste maat vinden. De te gebruiken
tabel vindt je direct bij de artikelen op de artikelbladzij onder de tab „Maattabel (Größentabelle)“.
Een algemene tabel, ter oriëntering bij het uitkiezen van het juiste frameformaat, staat onder hier onder
de zin „Frameformaat berekenen“.
Waar vind ik de textielmerken?
Textielmerken met de naamgeving zijn in Duitsland wettelijk geregeld. Om je te helpen hebben wij een
Textielwoordenboek samengesteld.
Bestelling
hoe kan ik bij HIBIKE bestellen?
Je kunt bij de Onlineshop of telefonisch bestellen. De beste en gemakkelijkste weg is de Onlineshop. Daar kunnen geen misverstanden over het adres, maten
of aantallen ontstaan. Bovendien kan je ons altijd in onze
Winkel in Kronberg bezoeken. Alle
artikelen, die in onze Online-Shop worden aangeboden en op voorraad zijn kunnen in de winkel worden uitgeprobeerd en bekeken.
Hoe weet ik de levertijd van een artikel? Hoe kan ik zien of een artikel op voorraad is?
Bij ieder artikel in onze webshop bevindt zich ook actuele info over de beschikbaarheid. Wij geven de artikelen de volgende kenmerken mee:
- Op voorraad:
Van dit artikel is bij ons tenminste 1 exemplaar voorradig (direct leverbaar)
- Dit artikel is in 2-5 dagen verzendklaar:
Dit artikel wordt door onze leveranciers in voorraad gehouden, wordt pas na je definitieve bestelling besteld. Zodra de artikelen bij ons zijn aangekomen,
sturen wij je deze toe.
- Dit artikel is niet op voorraad en wordt voor je besteld. Wij sturen je direct een e-mail, zodra we iets weten.:
Wij weten niet of en wanneer onze leverancier het artikel kan leveren. Zodra je definitief hebt besteld, bestellen wij het artikel. Wij houden je op de
hoogte van het verdere verloop.
Is een minimumbedrag voor een bestelling van toepassing?
Nee, er geldt geen minimumbedrag. Wij berekenen geen hogere prijs voor het door jou bestelde (kleine) artikel.
Waarom kunnen prijzen plotseling veranderen?
a) Het zakendoen via Internet gaat snel. Dat ziet men ook terug in de prijsontwikkeling. Prijsveranderingen komen bij ons dagelijks voor. Ook de prijzen
van een bepaald artikel kunnen van dag tot dag veranderen. Eén van de oorzaken is dat een leverancier een reclame-actie begint of beëindigt, een andere
is de wens om de klant continu ter wille te zijn.
b) Ook is het mogelijk dat prijsopgaven anders zijn omdat jouw IP-adres een rol speelt. Let dus op welk land van aflevering je kiest, rechts boven in de
webshop, bij de taalkeuze, begint het. Als de prijs met de onjuiste BTW wordt aangegeven, corrigeert het systeem aan de hand van je werkelijke IP-adres.
Dat kan men niet altijd beïnvloeden daar de internetprovider ook wel eens berichten omleidt, vooral bij mobiel internet. Daarmee is het gekozen land van
aflevering onafhankelijk van de landherkenning van de HIBIKE-Website die je bezoekt. Het kan dus gebeuren dat op www.hibike.de als land van levering de
V.S. zijn uitgekozen! Na keuze van het juiste land van aflevering of het doorlopen van het bestelproces worden na opgave van het factuur- en leveringsadres
de correcte prijzen getoond.
Welke BTW berekent HIBIKE?
Bij bestellingen buiten de EU brengen wij de Duitse BTW in mindering. Echter, in desbetreffend land kunnen (invoer)belastingen worden geheven waarvoor de
koper verantwoordelijk is en die dus voor jouw rekening komen.
Houd ook rekening met onze Informatie over invoerrechten en accijnzen
Geeft HIBIKE BTW terug bij levering binnen Duitsland en export uit de EU?
Ja, dat is mogelijk. Dat gaat zo:
- Bestel in de Onlineshop met je factuuradres in een land buiten de EU (bijv. Zwitserland, Noorwegen) en een Duits leveringsadres.
- Print vóór de export de factuur uit die wij je per e-mail hebben gezonden. Bij de bestelling ligt dan geen papieren factuur!
- De factuur laat je bij de douane in het land van het factuur-adres afstempelen. Stuur vervolgens dit document per post naar ons toe.
- Sluit je bankgegevens in bij de afgestempelde factuur.
Hoe kan ik mijn leveringsadres na de bestelling veranderen?
Bij typ- of adresfouten kun je - wanneer de bestelling inmiddels niet is verzonden - per
telefoon of
over onze
contactformulier het leveringsadres achteraf wijzigen.
Kan ik de bestelling na het bevestigen ervan, nog veranderen?
Wij kunnen je bestelling veranderen zolang deze nog niet is verstuurd. Neem in dat geval contact op via
contactformulier of
telefonisch. Graag zullen wij andere artikelen toevoegen of verwijderen.
Kan ik bestellingen samenvoegen?
Bij meerdere, nog niet verzonden bestellingen, is het mogelijk deze samen te voegen. Neem hierover contact op via
contactformulier of
telefonisch.
Belangrijk: Samenvoegen is slechts mogelijk wanneer een bestelling nog niet geheel of gedeeltelijk is verstuurd.
Besef wel dat wij geen verschillende manieren van betalen kunnen combineren. Samenvoegen van bestellingen kan alleen bij
gelijke wijze van betalen.
Tip: Heb je iets bij de bestelling vergeten? Neemt dan contact op zoals boven beschreven. Als je in dat geval een nieuwe of tweede bestelling plaatst,
om die dan met de eerste samen te voegen, vertraagt dit onnodig de verzending van het eerste deel.
Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
De bestelling kan eenvoudig
telefonisch of over onze
contactformulier worden geannuleerd, voorzover wij de bestelling
nog niet hebben verzonden.
Waarom heb ik mijn bestelling nog niet ontvangen?
Op het moment dat wij de artikelen versturen ontvang je van ons per e-mail een bericht met opdrachtnummer. Met dit nummer kun je via
DHL volgen
bestelling natrekken. Wanneer de ontvangst van de zending langer dan 1 week (in Dld) of 10 dagen (binnen Europa) uitblijft neem dan voor opheldering
contact met ons op
Kontakt .
Kan ik bestellen en de artikelen zelf in Kronberg afhalen?
Wanneer je een bestelling zelf wilt afhalen, kun je dit op twee manieren doen:
a) Artikelen reserveren en bij afhalen in Kronberg afrekenen. Je kunt dan de bestelling nakijken en uitproberen.
- Bestel dan d.m.v. onze 0nlineshop.
- Kies als wijze van betaling "contante betaling" (dus niet over het internet betalen).
- Voeg in het tekstveld "Opmerkingen over de bestelling" aan het eind van het bestelproces de opmerking toe:"Afhalen bij de winkel".
- Artikelen op voorraad worden dan gereserveerd en niet op voorraad zijnde artikelen worden besteld.
- Wij informeren je wanneer de bestelling klaarstaat.
- Nu kan je met je opdrachtnummer de artikelen in onze winkel in Kronberg afhalen.
Belangrijk: Wij houden vervolgens de artikelen 14 dagen voor je beschikbaar. Zodra deze termijn wordt overschreden wordt de bestelling automatisch geannuleerd.
b) Waren per "Ahalen per Expresse" bestellen
- Je bestelt en betaalt d.m.v. de Onlineshop.
- Daarmee wordt de transdactie snel afgewikkeld en hoef je niet meer naar de kassa.
- Details vindt je onder "Afhalen per Expresse"
Afhalen per Expresse is voor de snelle biker, die weet wat hij of zij wil en geen informatie nodig heeft. Daarom wordt ook vooraf betaald.
Worden in de winkel dezelfde prijzen berekend als over het Internet?
Ja. De prijzen in de winkel zijn dezelfde als in onze Onlineshop.
Wat moet ik doen wanneer ik gedurende een langere periode niet thuis ben en mijn bestelling nog niet is aangekomen?
Voor het geval dat een bestelling wat langer duurt en je langer afwezig bent, bestaat de mogelijkheid de bestelling pas te versturen wanneer je weer
thuis bent. Bel ons daarvoor op 0
opbellen of neem contact op via
contactformulier en vermeld de datum waarop je weer thuis bent.
Belangrijk: Wij kunnen de bestelling maximaal 1 maand vasthouden.
Hoe monteer ik de fiets?
Wanneer je bij ons de fiets online bestelt, monteren en testen wij deze in de werkplaats. Wij verpakken de fiets zorgvuldig en je zult je alleen moeten bekommeren om de montage van het stuur, het voorwiel en de pedalen. Hoe dat precies gaat verklaren wij in
Video…
Kan ik ook artikelen of reserve-onderdelen bestellen die niet tot ons assortiment behoren?
Wij kunnen artikelen naar je keuze verstrekken voorzover wij het merk voeren of contact hebben met de leverancier. Vraag het ons via
contactformulier.
Betaling
Op welke manieren kan ik betalen?
Wij hebben de volgende betalingsmogelijkheden:
Duitsland:
- Onder rembours
- bankbetaling
- PayPal
- Creditcard: Visa- of Mastercard
- Masterpass
- Amazon Payments
- Bankfinanciering: Artikelen met een waarde vanaf € 500 kunnen via de Santander Consumer Bank worden gefinancierd. - onder voorbehoud van
acceptatie door de bank. (Volgens § 5a III Nr. 2 UWG: Een aanbieding van de Santander Consumer Bank AG, Santander-Platz 1, 41061 Mönchengladbach.)
- In de winkel kan contant of met een betaalkaart of creditcard worden betaald. Rembours, bankmachtiging of Paypal zijn hier niet mogelijk.
Alle overige landen:
- Bankbetaling
- Creditcard: Visa- of Mastercard
- PayPal
- Masterpass
Vanwege de hieraan verbonden hoge kosten kunnen wij helaas niet onder rembours leveren.
Hier vindt je verdere informatie over de betalingsmogelijkheden.
Het bedrag wordt afgeschreven op de dag van je bestelling.
Wanneer wordt de bankmachtiging uitgevoerd (alleen in Dld)?
Uitvoering van de bankmachtiging gebeurt op het moment van verzending van het pakket en je per e-mail de bevestiging ervan hebt ontvangen. Om vertraging
te vermijden verzoeken wij je om voor voldoende saldo te zorgen.
Word ik op de hoogte gesteld wanneer de betalingsopdracht wordt uitgevoerd?
Voor het geval je hebt gekozen voor betaalmethode vooruitbetaling, zullen wij jouw pakket verzenden zodra alle artikelen op voorraad zijn en wij de betaling hebben ontvangen. Er is geen afzonderlijke kennisgeving van ontvangst van betaling.
Bij PayPal-betaling of Masterpass ontvang je de betalingsbevestiging direct van Paypal of Masterpass. Je krijgt van ons geen afzonderlijke melding.
Hoe moet ik een nabetaling doen na een bestellingswijzing?
Bij een bankbetaling of PayPal ontvang je na een wijziging een e-mail met aanvullend verzoek om betaling in het tekstveld onder je bestelling. Bij betaling d.m.v. creditcard of Masterpass, verzoeken wij je de persoonlijke gegevens opnieuw in te voeren. Bij rembourszendingen worden de betalingen automatisch op de juiste wijze gedaan. Wanneer je wilt nabetalen met een cadeaubon, laat ons dan per e-mail de boncode weten.
Wat zijn HIBIKE's bankgegevens?
Ontvanger:
HIBIKE BAER KG
Bank: Commerzbank (Frankfurt am Main)
International Bank Account Number:
IBAN: DE35 5004 0000 0481 7474 00
SWIFT-BIC: COBADEFFXXX
Bovendien vindt je onze bankgegevens, dus IBAN en SWIFT-BIC codes, op de rekening in het tekstveld onder de bestelling.
Wat is een MasterPass?
MasterPass is een betaalservice van Mastercard. Je hebt geen Mastercard nodig om deel te nemen. Als eerste stap registreer je jezelf bij je bank. In aansluiting daarop kan je een gratis MasterPass-rekening openen, waar je kaartgegevens worden gedeponeerd, zodat je bij HIBIKE en veel andere winkels en bedrijven kunt inkopen.
Als je meer wilt weten over MasterPass:
Naar de MasterPass Website...
Waar vind ik HIBIKE's Pay Pal-betalingsadres?
Ontvanger: paypal@hibike.com
Bovendien vindt je de Pay Pal-betalingsgegevens op de rekening in het tekstveld onder de bestelling.
Hoe krijg ik mijn geld terug na een retourzending?
Het geld wordt teruggestort op de rekening waarmee je hebt betaald. Een cadeaubon wordt weer opgeladen. De boncode kan weer opnieuw worden gebruikt.
Rembourszendingen zijn uitgezonderd: creditering vindt plaats per verrekeningscheck of per bankoverboeking. Vermeld wel op het retourenformulier je
bankgegevens wanneer je een bankoverboeking wenst.
Waarheen gaat mijn geld na een wijziging van mijn bestelling?
Het geld wordt teruggestort op de rekening waarmee je hebt betaald. Een cadeaubon wordt weer opgeladen. De boncode kan weer opnieuw worden gebruikt.
Levering en verzending
Hoe hoog zijn de verzendkosten?
Op welke wijze verstuurt HIBIKE?
Wij versturen de artikelen 'als verzekerd pakket'met DHL / Deutschen Post AG. Zendingen naar Italië worden verstuurd met GLS en grote pakketten gaan met een
expeditiebedrijf.
Hoe snel verstuurt HIBIKE mijn bestelling?
In de regel verzenden wij je bestelling op dezelfde of de daarop volgende dag (voorzover de artikelen op voorraad zijn).
Kan per expresse worden geleverd?
Nee, op grond van technische redenen is dit niet mogelijk.
Krijg ik bericht wanneer mijn bestelling wordt verstuurd?
Zodra uw pakket wordt verstuurd ontvang je op je e-mailadres bevestiging hiervan.
Hoe wordt mijn fiets afgeleverd?
Wij bouwen de fiets op en maken hem rijklaar. Daarna wordt de fiets voor verzending gedeeltelijk gedemonteerd en in een stevig transportkarton verstuurd.
Na ontvangst dient u nog enig montagewerk te verrichten, zoals het inzetten van het voorwiel en de zadelsteun, het monteren van de pedalen en het rechtzetten
van het stuur. Daartoe zijn gangbare inbussleutels en een 15"-steeksleutel voor de trappermontage nodig. Voornoemd gereedschap wordt niet meegeleverd.
Bovendien zal je de zadel- of stuurpositie of het rijmechanisme naar persoonlijke wens in moeten stellen.
Wanneer je problemen ondervindt met de montage bieden wij telefonisch hulp aan. (
Contact).
Ik heb artikelen besteld die niet en wel op voorraad zijn: Ontvang ik alle artikelen in één pakket?
In principe versturen wij pas als alle artikelen bij ons binnen zijn.
Kan ik mijn bestelling in gedeelten laten leveren?
Deellevering kan met ons worden afgesproken via
Contactformulier.
Wij zoeken dan uit of het kan.
Waarom ontvang ik een klein onderdeel in een grote doos?
In principe versturen wij slechts verzekerde pakketten. De kans op verlies van een zending per brief of per niet verzekerde post is te groot en daarom niet
mogelijk.
Wat moet ik doen bij ontvangst van een beschadigd of defect artikel?
Blijkt de verpakking bij ontvangst beschadigd, dan moet de schade direct, maar in ieder geval binnen 5 Werkdagen na ontvangst bij de bezorger
(in de regel DHL) worden gemeld. Dat kan worden gedaan op het dichtstbijzijnde filiaal. Daar bekijkt men de schade en een schadeformulier wordt ingevuld.
Dit is nodig om schadevergoeding te krijgen. Is men later dan 5 dagen, dan geldt de zending als zijnde correct afgeleverd en ontbreekt de mogelijk tot
verhaal van schade op de vervoerder. Ook bij uiterlijk onbeschadigde pakketten is het bij schade belangrijk dit onmiddellijk te melden, daar ook hier een
van buiten veroorzaakte beschadiging (dus door de transportonderneming) kan zijn opgetreden. In geval van twijfel neem met ons contact op om de afhandeling
te bespreken.
Een artikel van de bestelling is niet meer leverbaar. Kunnen de verzendkosten daardoor veranderen?
Jammer genoeg komt het voor, dat een leverancier, ondanks gedane toezeggingen, een artikel niet meer kan leveren. Als een dergelijk artikel uit de bestelling wegvalt, kan de ondergrens voor gratis verzenden worden doorbroken. Wij stellen je hiervan op de hoogte en bieden de gelegenheid om door het alsnog toevoegen van andere artikelen de totale zending weer 'vrij van verzendkosten' te maken. In het geval dat geen reactie van jouw kant komt, nemen wij aan dat de rest van de bestelling moet worden uitgevoerd.
Retourzendingen en reklames
Binnen welke termijn kan ik het bestelde terugsturen?
In aanvulling op je wettelijk recht, bieden wij een termijn van terugzending aan van 30 dagen na ontvangst van de artikelen. Dit onder de voorwaarde dat de artikelen ongebruikt, in originele verpakking worden teruggestuurd, de verpakking en accessoires in onberispelijke staat zijn en geen labels zijn verwijderd.
Kan ik artikelen omruilen?
In principe kan je artikelen in andere kleuren of maten omruilen. Stuur de om te ruilen artikelen terug en wij crediteren je rekening. Maak vervolgens een nieuwe bestelling. De verzendkosten zijn voor jouw rekening.
Hoe wordt een omruil verrekend?
Bij betaling via bank of Pay Pal wordt het bedrag verrekend. Voor teruggave of nabetaling wordt dezelfde weg bewandeld als bij de oorspronkelijke bestelling.
Om bij betaling per creditcard, bankmachtiging of rembours de afhandeling eenvoudig te houden volgt een volledige terugboeking en volgt bij het verzenden
van de nieuwe bestelling een nieuwe rekening.
Hoe kan ik artikelen die mij niet bevallen terugsturen?
Terugsturen kan, maar laat alle etiketten aan het artikel of verpakking zitten. Het artikel moet in de originele verpakking worden teruggestuurd.Het geheel
nog eens in een extra verpakking stoppen, bijv. een grote envelop, pakpapier of karton.
Wordt dat niet zorgvuldig gedaan, dan leidt dit tot waardevermindering en deze wordt in mindering gebracht bij de teruggave van het oorspronkelijke
rekeningbedrag.
Wat kost mij het terugsturen van één of meerdere artikelen?
Bij het terugsturen zijn de kosten van retournering voor jouw rekening. Binnen Duitsland bieden wij een kostenloze regeling aan.
Kan ik mijn retourzending portvrij terugsturen?
Nee. Een retourzending dient altijd op juiste wijze te worden gefrankeerd. Geen of te weinig porti worden door ons in rekening gebracht. Gebruik voor het teruzenden ons
Retouren-Portal.
Moet ik bij het pakket altijd een retourenformulier bijsluiten?
Niet altijd. Het gaat erom of wij de retourzending aan jou, als klant, kunnen koppelen en wij de reden van het terugsturen kunnen natrekken (bijv. een
tekortkoming of onjuiste maat of pasvorm).
Het is voldoende als je een eenvoudig briefje bijsluit met de nodige informatie. Het retourenformulier heeft het voordeel dat daarop al je bestelgegevens
staan en je het alleen nog maar hoeft te printen en bij het pakket moet insluiten. Het algemene retourenformulier plus adres-etiket kan je ook
In mijn pakket bevond zich geen factuur of een retourenformulier, waarom?
De factuur en het individuele retourenformulier vindt je altijd als bijlage van de bevestigings e-mail. Dat bespaart papier. Een algemeen retourenformulier
kan je ook downloaden vanuit het menu .
Een artikel is waarschijnlijk verkeerd geleverd. Wat moet ik doen?
In het geval dat je vindt dat een artikel verkeerd geleverd of beschadigd is, neem dan contact met ons op via
telefonisch of
contactformulier.
Hoe kan ik een defect onderdeel reclameren?
Waarheen stuur ik de retourzending in het geval van een klacht?
Een retourzending kan worden gericht aan:
HIBIKE Bär KG
Abt. Service
Westerbachstraße 9
61476 Kronberg i.Ts.
Duitsland
Ik heb een verkeerd of onvolledig leveringsadres opgegeven en nu worden mij kosten berekend, waarom?
Onze transporteur DHL berekent kosten wanneer niet kan worden afgeleverd, niet wordt afgehaald of bij onbestelbaarheid. Wij berekenen deze kosten aan je
door. Bij zendingen binnen Duitsland bedragen deze kosten 4€. Buiten Duitsland worden hogere kosten berekend.
Hoe kom ik de stand van zaken rond mijn retourzending te weten?
Wij informeren je direct per e-mail zodra de behandeling van de retourzending is afgesloten. Houd er rekening mee dat wij vooraf geen aparte
ontvangstbevestiging sturen.
Kan ik een onderdeel teruggeven dat ik al aan mijn fiets heb gemonteerd?
Nee. Een onderdeel dat reeds is gemonteerd of waarmee reeds is gereden kan niet meer worden teruggenomen omdat het om gebruikte goederen gaat die niet
meer als nieuw kunnen worden verkocht.
Kan ik reeds gedragen kleding teruggeven?
Nee. Het gaat ook hier om gebruikte goederen die niet meer voor nieuw verkocht kunnen worden.
Kan ik ook gratis-artikelen omruilen? Moet ik die ook bij een retourzending teruggeven?
Een gratis-artikel of promotie-artikel is van omruil uitgesloten. Wanneer de prijs van de artikelen door een retourzending onder de minimum-aankoopwaarde
van een bepaalde actie valt, moet ook het gratis-artikel worden teruggestuurd. Wordt dit niet gedaan dan wordt dit aan de hand van de werkelijke
verkoopprijs naverrekend.
Hoe word ik op de hoogte gehouden van terugroepacties?
Als er door onze leveranciers een terugroepactie wordt georganiseerd, informeren wij je natuurlijk. Actuele terugroepacties vind je op onze startpagina.
Klantenrekening
Wat zijn de voordelen van een klantenrekening?
Het voordeel van een klantenrekening bij HIBIKE is, dat je adres- en bestelgegevens bij ons bekend zijn en je bestellingen kunt oproepen met behulp van je
eigen klantennummer (een nummer beginnend met een jaartal, bijv. 2015-4.......)
Daarvoor moet je je met je HIBIKE-Inlognaam of klantennummer(beginnend met D......) en je wachtwoord of postcode aanmelden.
Bovendien beschik je over de mogelijkheid om met behulp van een klantenrekening bij ons de winkelwagen te bekijken en deze af te sluiten.
Kan ik als gast bij HIBIKE bestellen?
Je bent nog geen klant van ons en je hebt nog geen klantennummer?
Dan kan je zeker als gast bij ons bestellen. Nadat de winkelwagen is gevuld moet je op de knop "Zonder Login verder" klikken en de adresvelden invullen.
Waar vind ik mijn persoonlijke gegevens?
Als je met je klantennummer en postcode of met je HIBIKE-inlognaam en wachtwoord bent ingelogd, bevinden zich je persoonlijke gegegens onder de knop
„Je profiel bewerken“.
Waar vind ik mijn klantennummer?
Je HIBIKE-klantennummer vindt je op alle facturen en bevestigingen van bestellingen.
Hoe wijzig mijn adres bij een verhuizing?
Wanneer je binnen je eigen land bent bent verhuisd en alleen je adres is gewijzigd, neem dan contact met ons op
telefonisch of via
contactformulier.
Wanneer je naar een ander land bent vertrokken kunnen we het adres niet veranderen maar zul je een nieuwe klantenrekekning moeten openen.
Cadeaubonnen
Hoe koop ik een cadeaubon?
Cadeaubonnen van HIBIKE kun je zowel online als in onze winkel kopen. Hier is de directe link naar onze online verkrijgbare cadeaubonnen:
HIBIKE Cadeaubonnen.
Hoe kan ik een cadeaubon inwisselen?
Een cadeaubon van HIBIKE kan je inwisselen wanneer je de code op de bon of de actiecode ingeeft in het veld "Code cadeaubon:". Dit veld vindt je direct
in de winkelwagen. In onze winkel neem je de cadeaubon mee naar de kassa.
Wat is het verschil tussen actiebonnen en cadeaubonnen?
Een actiebon is een tegoedbon die recht geeft op korting gedurende een beperkte periode en/of voor bepaalde artikelen. Deze worden bijvoorbeeld d.m.v.
onze nieuwsbrief verstuurd. Een cadeaubon daarentegen wordt gekocht en geldt als betaalmiddel.
Waarom wordt geen rekening gehouden met een tegoedbon bij het bedrag van de factuur?
Cadeaubonnen zijn een betaalmiddel en een factuur niet. Betalen doe je door de waarde van de bon in mindering te brengen van het factuurbedrag.
Bij bestellingen d.m.v. PayPal, creditcard, rembours of bankmachtiging wordt automatisch het juiste bedrag afgeboekt. Op de PayPal-website wordt het volle
bedrag getoond, maar afgeboekt nadat de tegoedbon in mindering is gebracht. Bij d.m.v. bankafschrijving betaalde bestellingen zie je dat met het te
betalen bedrag rekening is gehouden met de waarde van de bon.
Financiering
Onder welke voorwaarden kan ik mijn aankoop financieren?
Voor een financiering moet aan de volgende voorwaarden worden voldaan:
- meerderjarig zijn
- in Duitsland wonen
- beschikken over een bankrekening bij een Duitse bank
- regelmatig inkomen
- beschikken over een geldig legitimatiebewijs met inschrijvingsbewijs van gemeente
- voor burgers buiten de EU zijn nodig een verblijfs- en werkvergunning en recent inschrijvingsbewijs bij de gemeente
Aanvullende informatie voor trainees en studenten:
- Een financiering voor studenten (leeftijd ten hoogste 29 jaar) is mogelijk tot een totaalbedrag van € 1.200,- en een looptijd van 24 maanden. Bewijs
van inschrijving bij universiteit of hogeschool is vereist.
- Voor trainees is het maximum te financieren bedrag € 1.000,-, tenminste in de 7e maand van training zijn en wonen bij de ouders.
Hoe werkt een winkelwagenfinanciering?
1. De gewenste artikelen in de winkelwagen leggen en naar de kassa gaan. Daar als betalingswijze „financiering“ uitkiezen.
2. De benodigde gegevens in de desbetreffende velden invoeren en de aanvraag versturen. De voorlopige financieringsbeslissing door de bank wordt direct
getoond.
3. De aanvraag tot financiering bij een positieve beslissing printen en ondertekenen.
4. Ga daarna met
- de ondertekende financieringspapieren,
- een copie van je actuele maandinkomen
- een legitimatiebewijs met inschrijvingsbewijs
- een Postident-Coupon
naar een filiaal van de Duitse Post AG, laat je identiteit bevestigen door een postmedewerker (kostenloos). De Postident-Coupon wordt bij de
financieringsaanvraag bijgesloten. Verstuur alle documenten naar de bank.
5. Voor financiering is goedkeuring van de aanvraag noodzakelijk, alsmede de beschikbaarheid van de gewenste artikelen.
Wat is de Santander Consumer Bank AG?
In Duitsland is de Santander Consumer Bank AG de Nr. 1 op het gebied van cosumentencrediet. Zij zijn meer dan 50 jaar actief als sterke
financieringsmaatschappij. Met vernieuwende product-ideeën en moderne financieringsvormen kon de bank zich als onderneming en als krachtig merk
ontwikkelen. De Santander Consumer Bank AG heeft in Dld meer dan 7 miljoen klanten. Meer info onder
www.santander.de.
Kan ik meer dan één artikel financieren?
Ja. De hele winkelwagen wordt gefinancierd (uitgezonderd cadeaubonnen).
is er een minimaal te financieren bedrag?
Ja. De hoogte van het bedrag in de winkelwagen moet minimaal 500 € bedragen.
Is het aan te bevelen dat koper en te financieren persoon één en dezelde zijn?
Ja. Koper en gefinancierde moeten dezelfde zijn. Deze overeenstemming wordt met de handtekening onder de financieringsovereenkomst bevestigd.
Wanneer ontvang ik de bestelde artikelen?
Zodra de documentatie door de Santander Consumer Bank AG is ontvangen, in orde is verbonden en goedgekeurd, worden de artikelen (voor zover voorradig)
verzonden. Met inachtnemeng van de duur van een postzending, is verzending na verloop van twee werkdagen bij de bank mogelijk.
Nieuwsbrief
Welke voordelen zijn verbonden aan een abonnement op de Nieuwsbrief?
Door onze HIBIKE-Nieuwsbrief hoor je als eerste over acties en mis je geen aanbiedingen meer. Bovendien profiteer je van exclusieve aanbiedingen.
Meld je eenvoudig aan bj de HIBIKE Nieuwsbrief, door de invoer van je e-mailadres op de HIBIKE-Startpagina in de rechter sidebar onder het opschrift
„Nieuwsbrief“.
Hoe annuleer ik de HIBIKE-Nieuwsbrief?
Je kunt je eenvoudig afmelden wanneer je de nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen. Bij de volgende nieuwsbrief de knop "Hier afmelden", aan de bovenkant,
intoetsen en je krijgt de nieuwsbrief niet meer.
reclame en sponsoring
Tot wie moet ik mij wenden wanneer ik ben geïnteresseerd in sponsoring door HIBIKE?
Je kunt een sponsor-aanvraag indienen via het
contactformulier
Wil je ons een sponsorpresentatie digitaal toesturen, neem dan eerst contact op d.m.v. het contactformulier. Wij sturen je dan een e-mailadres waar je
de presentatie naar toe kan sturen. Wat je voor een sponsorcontract nodig hebt vindt je onder
hier.
Is HIBIKE op Facebook te vinden?
HIBIKE heeft natuurlijk zijn eigen Facebook-site.Hierop vindt je de nieuwste trends, aanbiedingen en interessante acties. Blijf met ons in contact.
Op onze HIBIKE-Facebook-site kom je zo:
hierlangs.
Kan ik stickers, reclamemateriaal en dergelijke van u krijgen?
Wij kunnen tot onze spijt geen gratis stickers of ander materiaal met je bestelling meesturen. Daarvoor is het aantal dagelijkse zendingen te groot en
het werkt vertragend op de verwerking van je bestelling en op die van anderen. Je kunt wel in onze Onlineshop kijken of je iets van je gading vindt.
Stickers.
Algemeen
Wat is het verschil tussen bulk- en retailverpakkingen?
Hetzelfde artikel kan op beide manieren worden verpakt.
- RetailVerpakking houdt in dat het om de gebruikelijke, originele verpakking gaat.
- Mit Bulkverpakking houdt in dat artikelen die zo worden aangeduid, in grote hoeveelheden worden ingekocht en op praktische wijze zijn verpakt.
Dat betekent geen mooie originele fabrieksverpakking. Het gaat wel om gelijke kwaliteit als retailverpakking. De omvang van het pakket kan dan
afwijken, hetgeen in de produktomschrijving uitdrukkelijk tot uiting komt.
Heeft HIBIKE een gedrukte catalogus?
Nee, wij bieden geen gedrukte HIBIKE-catalogus aan. Het buitengewoon grote aantal artikelen en de fluctuerende prijzen doen een gedrukte catalogus snel
verouderen. Je vindt ons complete assortiment hier in onze Onlineshop, altijd voor de actuele prijs en juiste beschikbaarheidstermijnen.
Hoe kan ik HIBIKE vertellen dat ik een fout heb gevonden in een artikelbeschrijving?
Voor het geval dat je een fout hebt gevonden op onze website,bijvoorbeeld een fout in de artikelbeschrijving, gebruik dan de „Foutcorrectieknop“ onderaan
het artikel en volg de aanwijzingen op. Bij voorbaat dank voor je opmerkzaamheid!