Stijl voor de stad
De ideale keuze voor stadsfietsers die in stilte en veiligheid over drukke, drukke paden en straten rijden. De slanke Escape biedt geweldige ventilatie, een diepe beschermingszone, een robuuste ABS-kunststof schaal en dankzij het geïntegreerde MIPS®-veiligheidssysteem kan het helpen de impactkrachten om te leiden om meer bescherming te bieden voor bepaalde impacts. Geïntegreerde, oplaadbare LED-verlichting voor en achter ronden het totaalpakket af. Het geïntegreerde voorlicht zorgt voor een helder, goed zichtbaar wit licht, terwijl het achterlicht felrood oplicht, waardoor de zichtbaarheid van de bestuurder voor andere weggebruikers aanzienlijk wordt vergroot.
Gebruikte technologieën
In dit hoofdstuk leggen we de technologieën uit die de fabrikant in dit product gebruikt.
MIPS
Het MIPS®-veiligheidssysteem is ontwikkeld om helmen bij tal van ongevallen extra te beschermen. In bepaalde impactsituaties kan het MIPS-systeem gevaarlijke krachten verminderen die anders op het hoofd van de helmdrager zouden kunnen worden overgedragen.
1. Conventionele helmen zijn ontworpen en getest voor een rechte impact. In de meeste gevallen is de impact echter schuin, wat kan leiden tot draaibewegingen voor het hoofd.
2. Deze roterende beweging kan hersenletsel veroorzaken.
3. De wrijvingsarme schaal is ontworpen om de rotatiebeweging van het hoofd te verminderen in bepaalde gevallen van schuine impact.
Rechte impact - schuine impact
De hersenen zijn doorgaans gevoeliger voor roterende bewegingen dan lineaire bewegingen, omdat ze een afschuifsterkte hebben die vergelijkbaar is met die van water of gel. Wanneer roterende beweging ervoor zorgt dat verschillende delen van de hersenen op verschillende tijdstippen bewegen, kunnen de weefsels worden uitgerekt, waardoor hersenschudding of ander hersenletsel kan ontstaan.
Rotatiebeweging is een veelvoorkomende oorzaak van hersenschudding en ernstiger hersenletsel door een schuine impact op het hoofd. Het MIPS-systeem bestaat uit een wrijvingsarme schaal die in de helm is bevestigd. De wrijvingsarme schaal is ontworpen om bij een ongeval iets in de helm te schuiven, waardoor de krachten van het hoofd kunnen worden weggeleid. Er wordt gezegd dat het het risico op hersenletsel helpt verminderen.
De meeste conventionele helmen zijn ontworpen voor een rechte impact, maar in de meeste gevallen is de impact onder een hoek. De wrijvingsarme schaal kan de rotatiekrachten van een schuine impact verminderen.
Beveiligingssysteem met het brein als model
In tegenstelling tot conventionele helmen, die voornamelijk zijn ontworpen en getest voor een rechte impact, bootst de wrijvingsarme schaal van het MIPS-systeem het eigen beschermingssysteem van de hersenen na tegen roterende bewegingen. Het hersenvocht is ons natuurlijke afweersysteem dat de hersenen in staat stelt om verschoven naar de schedel te bewegen.