Logo
Levering aan: NL

Inloggen
Status bestelling
Save twice 🎁 extra 15% on top on parts & accessories >

Giro Synthe MIPS II fietshelm

incl. 21% BTW Geen verzendkosten naar NLplus verzendkosten.

Kleur

Quantity
TOEVOEGEN AAN WINKELMANDJE
Alleen online en Click & Collect
Momenteel verkrijgbaar via de winkel
Art.
Fabrikant artnr.
Varianten
Toon artikelnummer fabrikant
maat S (51-55cm) mat zwart 91710074 160,86€
Artikelnummer fabrikant 7130698
maat S (51-55cm) mat wit/zilver 91710086 160,86€
Artikelnummer fabrikant 7130743
maat L (59-63cm) mat wit/zilver 91710088 160,86€
Artikelnummer fabrikant 7130745
maat S (51-55cm) mat zwart/bright zwart 91710089 160,86€
Artikelnummer fabrikant 7130770
maat L (59-63cm) mat zwart/bright zwart 91710091 223,70€
Artikelnummer fabrikant 7130772
Kies een variant a.t.b.

Een klassieker - beter dan ooit

Giro's klassieker die al jaren veel wielerfans imponeert. En nu krijgt de Synthe II racefietshelm een update voor nog meer comfort en meer ventilatie met het Roc Loc® 5 Air Fit-systeem met MIPS®-technologie. Dit verbetert de bescherming bij een val, wat belangrijk is voor zo'n aerodynamische helm.

specificatie

specificatie Omschrijving
toepassingsgebied Triatlon, racefiets, cross, gravel
MIPS Ja
Materiaal buitenschaal polycarbonaat
Materiaal binnenschaal EPS, thermogevormde SL Roll Cage™ binnenversterking
ventilatieopeningen 19
kussentjes X-Static® vulling, antibacterieel
verstelsysteem Roc Loc® 5 Lucht MIPS
sluitsysteem Slimline™ sluiting, extra licht
hoofdomtrek 51-55 cm (maat S), 55-59 cm (maat M), 59-63 cm (maat L)
gewicht ca. 240g (maat M)

Gebruikte technologieën

In dit hoofdstuk leggen we de technologieën uit die de fabrikant in dit product gebruikt.

In-mold polycarbonaat schaal
Met de in-mold constructie wordt de robuuste polycarbonaat buitenschaal tijdens het schuimen in één handeling verlijmd met de schokabsorberende EPS-binnenschaal. De helm wordt steviger zonder extra gewicht. Dit productieproces maakt het ook mogelijk om aanzienlijk betere ventilatiesystemen en ventilatieopeningen te vormen. In-mold helmen zijn in vergelijking met traditionele helmen lichter en hebben aanzienlijk betere ventilatiesystemen.

RollCage™
De Roll Cage ™ is een versterking gemaakt van high-impact Nylon® die direct is ingebed in het EPS-binnenschuim van onze beste helmen. Het biedt een extra niveau van stabiliteit en veiligheid.

Roc Loc® 5 verstelsysteem
De nieuwe maatstaf in montagesystemen is ongetwijfeld het Roc Loc® 5 montagesysteem. Het verstelmechanisme zit in een minibehuizing, de maataanpassing is eenvoudig en in microrasters met twee vingers. Daarnaast is het systeem in hoogte verstelbaar zodat de helm perfect past.

Windtunnel™
Wind Tunnel™-ventilatie is Giro's gepatenteerde systeem van interne kanalen en actieve ventilatieopeningen die koele, frisse lucht over en rond je hoofd leiden, waardoor vermoeiende hitte en muffe lucht naar buiten worden geduwd. Een verschil dat u bij elke rit kunt zien en voelen.

MIPS
Het MIPS®-veiligheidssysteem is ontwikkeld om helmen bij tal van ongevallen extra te beschermen. In bepaalde impactsituaties kan het MIPS-systeem gevaarlijke krachten verminderen die anders op het hoofd van de helmdrager zouden kunnen worden overgedragen.

1. Conventionele helmen zijn ontworpen en getest voor een rechte impact. In de meeste gevallen is de impact echter schuin, wat kan leiden tot draaibewegingen voor het hoofd.

2. Deze roterende beweging kan hersenletsel veroorzaken.

3. De wrijvingsarme schaal is ontworpen om de rotatiebeweging van het hoofd te verminderen in bepaalde gevallen van schuine impact.

Rechte impact - schuine impact

De hersenen zijn doorgaans gevoeliger voor roterende bewegingen dan lineaire bewegingen, omdat ze een afschuifsterkte hebben die vergelijkbaar is met die van water of gel. Wanneer roterende beweging ervoor zorgt dat verschillende delen van de hersenen op verschillende tijdstippen bewegen, kunnen de weefsels worden uitgerekt, waardoor hersenschudding of ander hersenletsel kan ontstaan.

Rotatiebeweging is een veelvoorkomende oorzaak van hersenschudding en ernstiger hersenletsel door een schuine impact op het hoofd. Het MIPS-systeem bestaat uit een wrijvingsarme schaal die in de helm is bevestigd. De wrijvingsarme schaal is ontworpen om bij een ongeval iets in de helm te schuiven, waardoor de krachten van het hoofd kunnen worden weggeleid. Er wordt gezegd dat het het risico op hersenletsel helpt verminderen.

De meeste conventionele helmen zijn ontworpen voor een rechte impact, maar in de meeste gevallen is de impact onder een hoek. De wrijvingsarme schaal kan de rotatiekrachten van een schuine impact verminderen.

Beveiligingssysteem met het brein als model

In tegenstelling tot conventionele helmen, die voornamelijk zijn ontworpen en getest voor een rechte impact, bootst de wrijvingsarme schaal van het MIPS-systeem het eigen beschermingssysteem van de hersenen na tegen roterende bewegingen. Het hersenvocht is ons natuurlijke afweersysteem dat de hersenen in staat stelt om verschoven naar de schedel te bewegen.

leveringsomvang

  • 1 x Giro Synthe MIPS II-helm (zie objectbeschrijving voor meer informatie)
Giro Synthe MIPS II fietshelm maat S (51-55cm) mat zwart
Giro Synthe MIPS II fietshelm maat S (51-55cm) mat wit/zilver
Giro Synthe MIPS II fietshelm maat S (51-55cm) mat zwart/bright zwart

Über die Marke Giro

Prijsalarm!
Fout gevonden?
Er bestaan de wettelijke garantierechten.
AJAX Loader Icon