Elektronische achterderailleur uit de SRAM Force schakelgroep
straatracen. CX. Grind. coffee rides Deze achterderailleur doet echt alles en ziet er ook nog eens goed uit. Enkele kooilengte werkt met elk cassetteformaat van 10-28 tot 10-36, in 1x of 2x configuraties. Schakelen gaat snel en nauwkeurig, en de Orbit vloeistofdemper houdt de ketting onder controle, of het obstakel nu een kuil of een wortel is. En het decor is precies goed om je eraan te herinneren dat je de coolste volledig radiografisch bestuurde aandrijving op de markt hebt.
Gebruikte technologieën
In dit hoofdstuk leggen we de technologieën uit die de fabrikant in dit product gebruikt.
AXS™
AXS™ is het nieuwe geïntegreerde platform van SRAM voor het verbinden van elektronische fietscomponenten met software. Met de SRAM AXS™-app kan de berijder niet alleen de batterijstatus controleren, het schakelgedrag beïnvloeden en de bedieningselementen configureren volgens persoonlijke voorkeuren, maar ook onderhoudsplannen maken en de firmware updaten.
eTap®
Draadloos schakelen, energiebeheer van de batterijen en mechatronica - de eTAP-technologie van SRAM dient één doel: u een zo intuïtief mogelijke bediening bieden. SRAM noemt de schakellogica erachter eTAP. De rechter hendel schakelt naar de hogere versnelling, de linker naar de lagere versnelling. Met beide hendels bedient u de kettingbladen. Eenvoudig, soepel en intuïtief.
baan
Orbit-technologie is een innovatieve en nieuwe manier om derailleurbewegingen te controleren. Het maakt gebruik van siliconenvloeistof als onderdeel van een slank en ultralicht dempingssysteem. Vergeleken met een traditioneel wrijvingskoppelingssysteem oefent Orbit Technology geen extra weerstand uit op de derailleurveer tijdens langzame of lichte bewegingen. Dit betekent eenvoudiger schakelen en vereenvoudigde wielverwijdering. En tijdens het rijden vermindert de vloeistofdemper kettingslag. Dat betekent een bomvrije betrouwbaarheid voor 1x en 2x schijven.
X-reeks™
Racefietsen zijn sneller en capabeler dan ooit tevoren, en rijders blijven laten zien waar racefietsen toe in staat zijn. X-Range™ is de vertaling voor de moderne manier van racefietsen. SRAM heeft de overbrengingsverhouding van de racefiets volledig opnieuw ontworpen, voor meer versnellingsbereik, een aangenamer en beter bruikbaar schakelen en, dankzij AXS™, ook slimmere schakelinstellingen. Met X-Range™ zit u altijd in de juiste versnelling.
X-SYNC™
X-SYNC™ 1x kettingbladen van SRAM zorgen voor maximale prestaties en duurzaamheid. De lange SRAM X-SYNC™-tandranden grijpen eerder in de ketting dan traditionele driehoekige tanden. Het scherpe en smalle tandprofiel en de afgeronde schuine randen ondersteunen de kettinggeleiding. Om de best mogelijke prestaties te bieden, zelfs op modderig terrein, hebben de X-SYNC™ kettingbladen uitsparingen voor de binnenste kettingschakels en rollen om vuil en modder af te voeren. X-SYNC™ kettingbladen, gemaakt in Duitsland, vormen een belangrijk onderdeel van SRAM's 1x™ aandrijflijn.