Stijg verder
Rode AXS korte kooi
Het hart van het electro-ensemble. De SRAM RED eTap AXS ™ achterderailleur, die is ontwikkeld voor zowel 1x als 2x systemen. Dankzij AXS ™ kan het gemakkelijk worden aangepast aan de behoeften en voorkeuren van de bestuurder. De geavanceerde Orbit ™ -kettingbediening garandeert een stille werking op elk terrein. Met zijn gemakkelijker lopende katrollen en lagers, evenals snellere motoren en directe signaaloverdracht, maakt de achterderailleur niet alleen het schakelproces sneller.
Rode AXS middenkooi
De SRAM RED eTap AXS 36Z Max achterderailleur werkt met de XG-1270 10-36 cassette en is compatibel met cassettes tot 10-28, zodat je altijd de versnellingen hebt die je nodig hebt. Combineer het met de 1x of 2x kettingbladen van uw keuze om uw vertalingen aan te passen. Het Orbit-kettingbeheer, de X-SYNC-katrolwielen en de keramische lagers zorgen voor rust, efficiëntie en duurzaamheid over lange afstanden.
Gebruikte technologieën
In dit hoofdstuk leggen we de technologieën uit die de fabrikant voor dit product gebruikt.
AXS
AXS is het nieuwe geïntegreerde platform van SRAM om elektronische fietscomponenten te verbinden met de software. Met de SRAM AXS-app kan de bestuurder niet alleen het batterijniveau controleren, het schakelgedrag beïnvloeden en de bedieningselementen configureren volgens persoonlijke voorkeuren, maar ook onderhoudsplannen maken en de firmware updaten.
eTap
Draadloos schakelen, energiebeheer van de batterijen en mechatronica - SRAM`s RED eTAP-technologie dient één doel: u de meest intuïtieve bediening bieden. We noemen de schakellogica erachter eTAP. De rechterhendel schakelt naar de hogere versnelling, de linkerhendel naar de lagere versnelling. U kunt de kettingbladen met beide hendels bedienen. Eenvoudig, soepel en intuïtief.
X-bereik
Racefietsen zijn sneller en krachtiger dan ooit en de rijders laten steeds zien waartoe fietsen met racestuur in staat zijn. X-Range is de vertaling voor de moderne manier van rijden op een racefiets. SRAM heeft de overbrengingsverhouding van de racefiets volledig opnieuw ontworpen, voor een bredere overbrengingsverhouding, een comfortabelere en beter bruikbare overbrengingsverhouding en, dankzij AXS, ook slimmere instellingen. Met X-Range zit je altijd in de juiste versnelling.
baan
Orbit-technologie is een innovatieve en nieuwe manier om de beweging van de achterderailleur te controleren. Het maakt gebruik van een siliconenvloeistof als onderdeel van een elegant en ultralicht dempersysteem. In vergelijking met een conventioneel frictiekoppelingssysteem oefent de Orbit-technologie geen extra weerstand uit op de veer van de achterderailleur tijdens langzame of lichte bewegingen. Dit betekent gemakkelijker schakelen en een vereenvoudigde verwijdering van de waaier. En tijdens het rijden vermindert de vloeistofdemper het klappen van de ketting. Dat betekent een bomvrije betrouwbaarheid voor enkele en dubbele schijven.
X-Sync
X-Sync 1x kettingbladen van SRAM zorgen voor maximale prestaties en duurzaamheid. De lange SRAM X-Sync tandranden grijpen de ketting eerder vast dan traditionele driehoekige tanden. Het scherpe en smalle tandprofiel en de afgeronde schuine randen ondersteunen de kettinggeleider. Om de best mogelijke prestaties te bieden, zelfs op modderig terrein, hebben de X-Sync kettingbladen uitsparingen voor het verwijderen van vuil en maisch voor de binnenste kettingschakels en rollen. De in Duitsland gemaakte X-Sync kettingbladen vormen een belangrijk onderdeel van de 1x aandrijflijn van SRAM.