In dit hoofdstuk leggen we de technologieën uit die de fabrikant voor dit product gebruikt.
DualCompound
Twee verschillende rubbersamenstellingen worden verwerkt tot een loopvlakstrip. We plannen de rangschikking van de compounds volgens de gewenste eigenschappen van de banden.
MPC
De MAXXIS PERFORMANCE COMPOUND is een allround compound. Deze rubbersamenstelling profiteert ook van de ontwikkelingsexpertise van de grootste fabrikant van fietsbanden ter wereld en overtuigt bij dagelijks gebruik met een zeer lange levensduur, grip en maximale betrouwbaarheid.
3C Maxx-snelheid
De snelste 3C-mix voor XC en sommige AllMountain / Enduro-banden is ontworpen voor de laagste rolweerstand dankzij de harde onderbouw en de snelle mix in het midden van het loopvlak, maar biedt met het antislipmengsel aan de zijkanten ook superieure grip in bochten, zelfs in natte omstandigheden. Kenmerkend voor MAXXIS is ook de zeer lange levensduur.
EXO-bescherming
Dit extreem snij- en slijtvaste materiaal beschermt de zijwand van verschillende MTB-banden. Het is zeer strak geweven, licht en zeer flexibel. Hierdoor blijven de prestaties van de banden overtuigend goed.
Tubeless Ready (TR)
Tubeless banden hebben veel voordelen: U kunt met minder luchtdruk rijden. Dit geeft je een betere tractie en vermindert de rolweerstand. En waar er geen slang is, neemt ook de kans op uitval af. MAXXIS TR-banden zijn beter voorbereid op montage met afdichtingsmelk dan andere "tubeless ready" -banden. Net als bij een echte UST tubeless band is de hiel van de TR-band volledig bedekt met een rubberen laag. Het resultaat is dat de montage zonder buizen succesvol is op alle velgen met standaardafmetingen wanneer ze voor de eerste keer worden opgeblazen en met weinig vloeistof. "Normale" MAXXIS MTB-banden kunnen ook worden uitgerust met tubeless kit zoals banden van andere fabrikanten, aangezien het karkasweefsel zeer dicht is. Alleen de nieuwe MAXXIS TR-modellen zijn officieel goedgekeurd voor tubeless montage en gegarandeerd door MAXXIS. De tubeless montage van andere modellen is op eigen risico.
Brede karkas
De Wide Trail (WT) -constructie optimaliseert de indeling van het loopvlak en de vorm van de banden op de moderne, bredere velgen van vandaag. Traditionele banden zijn ontwikkeld voor smalle velgen en zijn te hoekig van vorm op brede velgen en dus niet bepaald optimaal. WT-banden zijn geoptimaliseerd voor een binnenvelgbreedte van 35 mm, maar werken uitstekend op alle velgen met een binnenmaat tussen 30 en 39 mm.