Nieuw agressief
Met zijn volledig nieuwe loopvlakontwerp is de Minion DHR II de ideale band voor agressief rijden op zwaartekracht. Met de zijdelingse nokken van de legendarische DHF, die iets breder zijn gemaakt voor nog beter bochtenwerk, heeft hij een extreme grip in de bochten. De centrale nokken hebben taps toelopende nokken voor een betere acceleratie. Inkepingen op de noppen verbeteren de overgang bij het nemen van bochten. Een deel van de middelste nokken is peddelvormig, ze graven in als je hard remt en helpen de fiets onder controle te houden. 2.60WT brede banden hebben over het algemeen een WT-constructie, maar geen WT-markering op de zijwand van de band.
Gebruikte technologieën
In dit hoofdstuk leggen we de technologieën uit die de fabrikant voor dit product gebruikt.
3C Maxx Terra
De juiste 3C-mix voor enduro- en freeridebanden. Bewegingsgemak bergop en uitstekende grip bergaf kenmerken dit mengsel evenals een lange levensduur.
EXO-bescherming
Dit extreem snij- en slijtvaste materiaal beschermt de zijwand van verschillende MTB-banden. Het is zeer strak geweven, licht en zeer flexibel. Hierdoor blijven de prestaties van de banden overtuigend goed.
De nieuwe EXO + constructie combineert twee van de beste lekbeschermingsmaterialen: SilkShield en EXO.
De SilkShield-laag omhult de hele band van hiel tot hiel, de EXO-laag is op de zijwanden gemonteerd. Samen levert de EXO + de volgende voordelen op:
27% betere lekbescherming op het loopvlak *
51% stabielere zijwand *
28% meer lekbescherming *
* vergeleken met het bewezen stabiele EXO-karkas
Banden met EXO + bescherming zijn gemaakt voor agressieve trail-riding en enduro-races, en speciaal ontworpen voor het hogere koppel en gewicht van E-MTB's. Ten eerste zijn er brede versies van de populaire Minion DHF, Minion DHr II en Rekon met EXO + behuizingen.
Verdubbel
Doubledown-banden zijn geconstrueerd als downhill-banden: twee karkaslagen versterkt met een butylinzetstuk in de zijwand. Dankzij twee 120 TPI (in plaats van 60TPI) karkaslagen en aramide hiel zijn ze aanzienlijk lichter dan de downhill-banden, veel stabieler en robuuster dan de TR + EXO-banden en daarom ideaal voor zware enduro-parcoursen.
Tubeless Ready (TR)
Tubeless banden hebben veel voordelen: U kunt met minder luchtdruk rijden. Dit geeft je een betere tractie en vermindert de rolweerstand. En waar er geen slang is, neemt ook de kans op uitval af. MAXXIS TR-banden zijn beter voorbereid op montage met afdichtingsmelk dan andere "tubeless ready" -banden. Net als bij een echte UST tubeless band is de hiel van de TR-band volledig bedekt met een rubberen laag. Het resultaat is dat de montage zonder buizen succesvol is op alle velgen met standaardafmetingen wanneer ze voor de eerste keer worden opgeblazen en met weinig vloeistof. "Normale" MAXXIS MTB-banden kunnen ook worden uitgerust met tubeless kit zoals banden van andere fabrikanten, aangezien het karkasweefsel zeer dicht is. Alleen de nieuwe MAXXIS TR-modellen zijn officieel goedgekeurd voor tubeless montage en gegarandeerd door MAXXIS. De tubeless montage van andere modellen is op eigen risico.
Brede karkas
De Wide Trail (WT) -constructie optimaliseert de indeling van het loopvlak en de vorm van de banden op de moderne, bredere velgen van vandaag. Traditionele banden zijn ontwikkeld voor smalle velgen en zijn te hoekig van vorm op brede velgen en dus niet bepaald optimaal. WT-banden zijn geoptimaliseerd voor een binnenvelgbreedte van 35 mm, maar werken uitstekend op alle velgen met een binnenmaat tussen 30 en 39 mm.