Moderne en lichtgewicht hardtail van Wilier Triestina
De Usma SLR is de nieuwe wedstrijdmountainbike die samen met de Urta SLR het high-end offroad-aanbod van Wilier Triestina aanvult.
Licht, modern, sober, gemakkelijk te hanteren, zowel qua mechanische functies als afstelling van de vering: de USMA SLR is ontworpen om te voldoen aan de specifieke behoeften van rijders die altijd al een offroad-racefiets wilden hebben.
draai je dag om
Extreme lichtheid
Lichtheid is een van de twee belangrijkste kenmerken waar de ontwikkeling van het project om draaide. Willier weet maar al te goed welke inspanning bergop nodig is en hoe zeer superlichte materialen kunnen helpen bij wedstrijden en vermoeidheid in het algemeen kunnen verminderen. Het frame van de Usma SLR weegt slechts 850 gram, een zeer interessant basisgewicht waarmee ze superbikes kunnen monteren.
Korte achterkant
Om de fiets wendbaar en responsief te maken, hebben ze de achterste driehoek erg kort gehouden, met een afstand van slechts 425 mm, maar met wielruimte voor banden tot 2,40" (60 mm).
De Usma SLR heeft moderne en verfijnde geometrieën die zijn afgestemd op een vork met een veerweg van 100 mm.
Vloeibaarheid is snelheid
Er is een motto dat luidt: "Flow is fast", vloeibaarheid is snelheid. Dat is precies wat de rijder voelt in het zadel van de Usma SLR - en als je Usma SLR met één enkel adjectief wilt definiëren, zou je kunnen zeggen: gebalanceerd - licht en reactief in het zadel, gemakkelijk en snel bergafwaarts.
HUS MOD Koolstof
De koolstoftechnologie die wordt gebruikt voor de Uma SLR is dezelfde die wordt gebruikt in de high-end racefietsseries: HUS-MOD carbon, een combinatie van hoogwaardige vezels en zeer resistente, multidirectionele vezelvlechten. Om de spanningen van off-road gebruik onder controle te houden, is het Usma SLR-frame ontworpen met bijzondere aandacht voor de buiskruispunten, die zijn versterkt.
Geïntegreerd monocoque stuur
Net als zijn dubbelgeveerde zus Urta SLR kan de Usma ook worden uitgerust met een geïntegreerd stuur van monocoque carbon. Dit resulteert in een op het frame afgestemde montage met speciale afstandhouders, wat het comfort verhoogt en de esthetische helderheid van de cockpit verbetert.
Over kabelgeleiding gesproken, Wilier heeft 2 eenvoudige openingen op de balhoofdbuis waardoor de schakel- en remkabels evenals de dropperpost lopen en in het frame zijn geïntegreerd.
de hoeken
Wat de hoeken betreft, stelt de 75° zitbuis de rijder in staat om de ideale positie te vinden voor constante voortstuwing. Vooraan helt het stuur 67,75°. Door deze waarde te combineren met het 430 mm lange bereik (voor maat M) en de grotere trapasval, wordt de Usma SLR-rijder in het midden van de fiets gepositioneerd en heeft hij een laag zwaartepunt. Deze configuratie verbetert de stabiliteit op de afdalingen en zorgt voor meer veiligheid - beide zijn nodig om de snelheid op te nemen bij het afdalen van heuvels.