De krachtige trailmachine
Eén ding voorop: de Stumpjumper EVO Alloy is geen "normale" trailfiets. Hij is gemaakt om wild, puur en eenvoudig te rijden. Met hetzelfde gloednieuwe ontwerp als zijn koolstofbroers - inclusief verstelbare balhoofdhoek, 150 mm getunede veerweg, S-maatvoering en geïntegreerde SWAT™-box - in een lichtgewicht maar stevig M5 aluminium frame, kun je paden rocken die voorheen voorbehouden aan downhill racewagens.
Gewoon goede geluiden
160 mm veerweg die het pad temt
Zelfs de grootste reizen zijn nutteloos zonder de juiste kinematica, daarom hebben ze Specialized op de voorgrond bij het ontwikkelen van het Stumpjumper EVO-ontwerp. Met de bevindingen van het enduro-chassisontwerp en meer dan 1.000 uur ontwikkelingswerk op het parcours en in het chassislaboratorium, hebt u de prestaties bij het bergopwaarts trappen aanzienlijk verbeterd en tegelijkertijd een krachtige, efficiënte en levendige fiets gecreëerd die elke fietser verlangt naar. Daarnaast is het anti-kraak gedrag verhoogd waardoor het chassis beter bestand is tegen dobberen. Ook worden hoekige obstakels nu beter ingeslikt, waardoor er minder snelheid verloren gaat.
De S-Sizing geometrie van de Stumpjumper EVO is de meest vooruitstrevende Specialized Lang, laag, plat, een vork met weinig offset, een steilere zitbuishoek - dit alles maakt je rit een betere ervaring. Verschillende rijders stellen echter verschillende eisen aan de fiets, daarom kan de geometrie van de Stumpjumper EVO volledig worden aangepast met zes verschillende instellingen. Niet alleen de trapashoogte kan met 10 mm worden versteld, maar ook de balhoofdbuis tot maximaal twee graden. Als je met de EVO een 27,5" achterwiel met een 29" voorwiel wilt rijden - geen probleem, ook hiervoor is de perfecte instelling.
Rider-First Engineered™
Rider-First Engineered ™ -frames gebruiken een framegrootte-afhankelijke benadering om de rijeigenschappen voor alle maten identiek te houden. Of je nu een kleine S1-rijder bent of een gigant op de S6-fiets - de rijeigenschappen blijven hetzelfde. Bochten nemen als op rails en uitgebalanceerde stijfheid tussen voor- en achterwiel - dit alles met een zo laag mogelijk gewicht.
SWAT™
Toen Specialized op de Stumpjumper, vergrootten ze de opslagruimte en hadden ze vanaf nu voldoende ruimte voor anti-lekapparatuur. De nieuwe Stumpjumper heeft dezelfde ontwerpkenmerken behouden, maar heeft het volume vergroot en een SWAT™-blaas toegevoegd waarmee je nog eens 650 ml water in je onderbuis kunt verbergen. Ja, de bubbel is even groot als een klein flesje.