LLB
Ons meest populaire afdichtingstype, dit is een rubberen nitrilrubber met een stalen inzetstuk. In plaats van de standaard afdichting van het type 2RS, gaan we een stap verder door een groef in de binnenste loopring te bewerken waar de afdichting kan roteren met betere efficiëntie en minder rolweerstand. In plaats van één dikke afdichtingslip die wrijft op een stomp oppervlak, maakt het LLB-type gebruik van twee messcherpe afdichtingslippen die in de groef reiken met licht contact. De buitenste lip houdt het water en vervuilt, terwijl de binnenste afdichting het vet behoudt voor een soepele werking en lange tussenpozen tussen het onderhoud.
ABEC 3
ABEC-beoordelingen (Annular Bearing Engineer's Committee) zijn normen waaraan elk lager veel tests moet doorstaan om aan de geplande vereisten te voldoen, waaronder geluidstesten met een hoog toerental, extreem kleine toleranties voor de binnendiameter, buitendiameter, ronding van de bal, waarachtigheid van races en oppervlakteafwerking voor al het bovenstaande. Sommige aspecten van de ABEC-waarden zijn belangrijk voor fietslagers, maar niet allemaal. In feite betekent een hoog ABEC-cijfer voor een lager niet noodzakelijkerwijs een langdurig lager vermogen voor uw fiets. U kunt bijvoorbeeld een hoge ABEC-beoordeling hebben met een race-groef die slechts half zo diep is als die van ons, omdat deze functie niet wordt gedekt door ABEC-classificaties. Omdat de groef ondieper is, is er minder oppervlak voor de bal om op te rollen en is het eenvoudiger om de geluidstest door te laten. (Minder contact met het oppervlak = minder ruis). De ondiepe groef van dit lager kan echter minder dan de helft van de ondersteuning van ons diepere groefontwerp opleveren en kan slechts half zo sterk zijn; duurt half zo lang en wordt veel eerder ruw. Onze diepe groeven ABEC 3 en ABEC 5-lagers bieden de diepste groeven die mogelijk zijn in elke maat en zijn moeilijker om door te testen vanwege de verbeterde architectuur van onze lagers.
ABEC 5
ABEC-beoordelingen (Annular Bearing Engineer's Committee) zijn normen waaraan elk lager veel tests moet doorstaan om aan de geplande vereisten te voldoen, waaronder geluidstesten met een hoog toerental, extreem kleine toleranties voor de binnendiameter, buitendiameter, ronding van de bal, waarachtigheid van races en oppervlakteafwerking voor al het bovenstaande. Sommige aspecten van de ABEC-waarden zijn belangrijk voor fietslagers, maar niet allemaal. In feite betekent een hoog ABEC-cijfer voor een lager niet noodzakelijkerwijs een langdurig lager vermogen voor uw fiets. U kunt bijvoorbeeld een hoge ABEC-beoordeling hebben met een race-groef die slechts half zo diep is als die van ons, omdat deze functie niet wordt gedekt door ABEC-classificaties. Omdat de groef ondieper is, is er minder oppervlak voor de bal om op te rollen en is het eenvoudiger om de geluidstest door te laten. (Minder contact met het oppervlak = minder ruis). De ondiepe groef van dit lager kan echter minder dan de helft van de ondersteuning van ons diepere groefontwerp opleveren en kan slechts half zo sterk zijn; duurt half zo lang en wordt veel eerder ruw. Onze diepe groeven ABEC 3 en ABEC 5-lagers bieden de diepste groeven die mogelijk zijn in elke maat en zijn moeilijker om door te testen vanwege de verbeterde architectuur van onze lagers.
MAX
Specifiek ontworpen voor ophangingsdraaipunten, heeft Enduro Bearings bijna 20 jaar geleden een pionier in MAX-typepunten voor fietsen om de uitdagingen aan te pakken die verbonden zijn aan mountainbike-spillen. Deze lagers hebben 35-40% meer laadvermogen dan standaard radiale lagers. We bereiken dit met een speciaal ontwerp waarbij het maximale aantal kogels in het lager wordt gestoken. De race groeven liggen dieper op deze lagers voor meer zijdelingse ondersteuning voor de draaiende en meervoudige krachten die zijn geassocieerd met mountainbike draaipunten. LLU-dichtingen bieden maximale bescherming tegen de elementen, terwijl de 90% vulling van Almagard Extra High Pressure Grease binnenin blijft.
Hoekcontactlagers
We produceren een lijn van hoekcontactkleppen (A / C) die speciaal zijn ontworpen voor hubs. In standaard radiale lagers maken slechts 3 of 4 kogels contact tijdens de belasting, op elk willekeurig moment. In hoekcontact (A / C) -lagers worden ALLE kogels ingeschakeld en spreiden de kracht over een groter oppervlak, om wrijving te verminderen en slijtage te minimaliseren. De wielspeling kan worden afgesteld op de naaf en biedt een stabieler wiel, waardoor het gemakkelijker wordt om de schijfremmen aan te passen terwijl u nog steeds vrij ronddraait.