De ultieme rem voor zwaartekracht- en afdalingen
'S Werelds beste zwaartekrachtrijders vertrouwen op Shimano Saint-remmen, die onder alle omstandigheden maximale remkracht bieden en nauwkeurig afgemeten remkracht mogelijk maken.
De BL-M820-hendels zorgen voor veilig remmen, zelfs op oneffen terrein. Ze bieden gereedschapsloze aanpassing van het bereik en vrije slagaanpassing en zijn I-SPEC B-compatibel.
De remklauw is extreem robuust, wordt geleverd met 4 keramische zuigers en geïntegreerde ICE TECHNOLOGIES warmteafvoer.
Gebruikte technologieën
In dit hoofdstuk leggen we uit welke technologieën de fabrikant voor dit product gebruikt.
SERVOWAVE-actie
De Servowave remhendel neemt aan het begin van zijn beweging veel remweg in beslag, zodat de blokken met weinig hendelslag naar de remschijf geleid kunnen worden. Nadat de remvoering is aangebracht, neemt de krachtoverbrengingsfactor snel toe. Het grootste deel van de hendelslag is nog beschikbaar om de remkracht te vergroten en nauwkeuriger te doseren.
I-Spec B
Bevestigingssysteem voor de integratie van schakel- en remhendels. Het zorgt voor een opgeruimd uiterlijk, meer ruimte voor het stuur en een laag gewicht.
Vrije slagbereik aanpassen
De afstand van de startpositie van de hendel tot het contactpunt van de remblokken kan worden aangepast aan de grootte van de hand van de bestuurder, zijn rijstijl en persoonlijke voorkeuren.
Eenrichtingsbloeding
One Way Bleeding is ontwikkeld om snel en eenvoudig te kunnen voorkomen dat er lucht in het hydraulisch systeem komt. We hebben de geleiding van de remvloeistof door het systeem geoptimaliseerd om te voorkomen dat luchtbellen in het systeem blijven steken.
Het leidingtraject van de minerale olie in slechts één richting, samen met de trechter voor het vullen, maakt een schone, probleemloze ontluchting mogelijk.
ICE Technologies
Vervaging, dat kan optreden in de remschijf en het remblok bij continu remmen op lange afdalingen, verslechtert de remprestaties. Shimano introduceerde ICE Technologies remschijven en ICE Technologies remblokken om een koeltechnologie te creëren voor constant hoge remprestaties. De remschijf met zijn 3-laagse sandwichstructuur van roestvrij staal, aluminium en roestvrij staal zorgt voor een betere warmteafvoer. De remblokken hebben ook koelribben. De constructie van de schijf in combinatie met de koelribben resulteert in een langere levensduur van de voering, minder remgeluid, minder fading en een lager gewicht.