SRAM Code RSC schijfrem
Gloednieuw codeontwerp op basis van de gidsarchitectuur, speciaal ontworpen voor gebruik onder zware belasting. Code RSC bestaat uit de elementen die de Guide tot een vlaggenschip maakten op het gebied van remontwerp en prestaties, en biedt 15% meer vermogen om indruk te maken in alle toepassingen met hoge belasting. De SwingLink-technologie zorgt voor meer kracht, fluweelzachte bestuurbaarheid, kortere stationaire veerweg en een hefboomgevoel zoals u nog nooit eerder heeft ervaren. Dat geeft vertrouwen op steile hellingen. En laat dominantie toe in krappe bochten. Berijd elk parcours alsof je het uit je hoofd kent. Je kunt het! Deze rem is uitgerust met de Bleeding Edge en Heat Shield technologieën.
Technologieën:
SwingLink:
Trek je aan een SRAM remhendel met SwingLink technologie, dan merk je direct het verschil. Een korter inactief pad. Een geoptimaliseerde bediening van de remblokken. Door het nokkenontwerp van deze technologie is een kortere hendelweg nodig om de remblokken in de richting van de remschijf te duwen. Dat is leuk, maar perfect remmen is meer dan alleen kracht. Je hebt controle nodig. Veel remsystemen bieden een kortere stationaire slag - maar dit gaat ten koste van de modulatie. SwingLink lost dit probleem op met zijn speciale nokvorm. Wanneer de remblokken de remschijf raken, wordt de kracht gemoduleerd, waardoor het "stotterende" remgevoel wordt vermeden. Dit zorgt voor de perfecte balans tussen kracht en precisie.
PUNT 5.1:
Warmte is de vijand van elk remsysteem. Een beter warmtebeheer maakt uw reis ook aanzienlijk veiliger. SRAM heeft ontdekt dat het bij DOT 5.1 drie keer langer duurt dan bij DOT 4 om het kookpunt te bereiken. Dit zorgt voor een soepele en oneindige remkracht onder nog extremere omstandigheden.
Hitteschild:
Het hitteschild is een kleine U-vormige roestvrijstalen plaat, die, vergelijkbaar met een warmteplaat op een auto, voorkomt dat de hitte het systeem oververhit. De warmte wordt hier echter van het remblok naar de remklauw gehouden. Met deze kleine verandering kan SRAM de temperatuur tot wel 20° verlagen.
Compatibel met MatchMaker en MMX:
Met Matchmaker bespaar je gewicht en ruimte op je stuur. Matchmaker neemt Avid-remhendels, SRAM®-triggerschakelaars en verschillende RockShox-instelknoppen in de vorm van een lichte en nette klem - dit is een droom die uitkomt voor alle wereldwijde ruimtebespaarders op het stuur. Het systeem is verkrijgbaar in twee versies: Matchmaker X heeft ruimte voor RockShox® XLoc en is compatibel met XX- en X0-remmen. De conventionele matchmaker is ook verkrijgbaar en werkt met elke gesplitste stuurklem en elk RockShox® PushLoc-systeem.
PiggyBack-reservoir:
Het remvloeistofreservoir in het huidige hendelontwerp van SRAM is ontworpen voor optimale prestaties en eenvoudige bediening. Het PiggyBack-reservoir biedt een eenvoudige en veilige oplossing voor het controleren van de remvloeistof en maakt het ook mogelijk de hendels aan beide zijden te monteren, zodat u uw hendels op het stuur kunt verwisselen en gemakkelijk kunt remmen zoals op een motorfiets.
Uitbreidbare blaas:
Het nieuwe remhendelontwerp van SRAM bevat een nieuwe bubbelvorm die luchtbellen reguleert en vermindert. De blaas is speciaal gevormd om lucht uit de hendel te pompen en de vloeistof precies daar te brengen waar het nodig is. Het resultaat is een verbeterde tegendrukontlasting voor betrouwbare en constante remprestaties.
Bereik aanpassing:
De pasvorm en ergonomie van de remhendel is een zeer persoonlijke zaak. Elke bestuurder heeft individuele positievoorkeuren, evenals een unieke handgrootte en vingerlengtes. Met de reikwijdteverstelling kan de hendel eenvoudig worden aangepast voor maximale controle met slechts één vinger.
Drukpunt aanpassing:
Sommige mensen houden van de onmiddellijke krachtoverbrenging van een korte hefboomweg. Anderen daarentegen geven de voorkeur aan het gevoel van een langer hendelpad. Met de drukpuntinstelling bepaal je de positie waar je vingers moeten zijn en waarin moet worden geremd. Zo kunt u het gevoel van uw remmen snel en eenvoudig aanpassen aan uw behoeften zonder dat u de remblokken hoeft te verplaatsen. Bovendien kunnen beide remhendels worden afgesteld zodat ze precies hetzelfde aanvoelen.