De kracht van code gecombineerd in SRAM's G2 RSC
De G2 RSC is de pick-up onder de mountainbike-remmen - betrouwbaar, hoog remvermogen en altijd klaar voor gebruik. Jij hebt nodig. De nieuwe G2 RSC is gebaseerd op het SRAM-codeontwerp en combineert codeachtige prestaties en modulatie in een minicodepakket. En natuurlijk zorgen het karakteristieke gevoel aan de remhendel en de instelbaarheid van het contactpunt ervoor dat deze rem perfect werkt - voor elk type bestuurder. De G2 RSC biedt een onverslaanbaar totaalpakket met een aluminium hendel, soepel lopende lagerbussen en roestvrij bevestigingsmateriaal.
Gebruikte technologieën
In dit hoofdstuk leggen we de technologieën uit die de fabrikant voor dit product gebruikt.
Bleeding Edge ™
In dit nieuwe remvloeistofcircuit is de ontluchtingsopening verplaatst naar de onderkant van de remklauw en kunnen alle vier de zuigerboringen erbij. Tijdens het ontluchtingsproces is de remklauw van nature gevuld met vloeistof, wat het ontluchten gemakkelijker en gelijkmatiger maakt.
Timing poort sluiting
De synchronisatiepoort van een hydraulische rem is de verbinding tussen het reservoir en de boring van de hoofdcilinder. Wanneer aan de hendel wordt getrokken, passeert een bekerafdichting dit gebied en sluit de opening, waardoor het systeem onder druk komt te staan. SRAM's nieuwe TPC Plus-systeem voor het sluiten van de synchronisatieopening heeft stevige afdichtingen en een ultrazacht cilinderboringsoppervlak voor betrouwbare en constante remprestaties.
Power Reserve Geometry ™
Kortom, een remhendel versterkt alleen de kracht die door uw hand wordt gegenereerd (net als een notenkraker). Avid's Power Reserve Geometry ™ biedt een manier om een geweldige hefboomwerking te combineren met veel comfort voor uw handen. Deze filosofie is fundamenteel anders dan die van andere remfabrikanten. Bij andere remhendels, vanwege de locatie van het draaipunt en de natuurkundige wetten, hebben uw vingers de neiging om van de uiteinden van de hendels te glijden terwijl u trekt. Avid remmen zijn anders. Met de remhendels van SRAM is het draaipunt van de handgreep dichter bij het stuur - dichterbij dan elke andere rem op de markt. De resulterende hendelbeweging gaat niet zo veel naar binnen en er ontstaat een boog die beter overeenkomt met de natuurlijke beweging van je vingers. Dit betekent dat er meer kracht wordt overgebracht op de rem. En het mooie is dat elke Avid-hendel deze functie heeft.
Aanpassing contactpunt
Sommige mensen houden van de onmiddellijke krachtoverbrenging van een kort hefboompad. Anderen geven de voorkeur aan het gevoel van een langer hefboompad. Met de drukpuntinstelling bepaal je de positie waar je vingers moeten zijn als er wordt geremd. U kunt dus snel en gemakkelijk het gevoel van uw remmen aanpassen aan uw behoeften zonder de remblokken te hoeven verplaatsen. Daarnaast zijn beide remhendels in te stellen zodat ze precies hetzelfde aanvoelen.
S4 lichtgewicht kaliber met 4 zuigers
De gloednieuwe remklauw S4 heeft vier machinaal bewerkte en met molybdeen gecoate zuigers gemaakt van aluminium voor constant openen en eenvoudige installatie, thermische bescherming en een ontluchtende opening en adaptertechnologie voor eenvoudige ventilatie.
SwingLink ™
Wanneer je aan een nieuwe SRAM-remhendel trekt, merk je het verschil direct. Een korter inactief pad. Een geoptimaliseerde bediening van de remblokken. Het nieuwe ontwerp van de nok betekent dat er een kortere hendelbaan nodig is om de remblokken naar de remschijf te duwen. Dat is leuk, maar perfect remmen is meer dan alleen kracht. Ze hebben controle nodig. Veel remsystemen bieden een kortere stationairloop - maar dat gaat ten koste van de modulatie. SwingLink lost dit probleem op met zijn speciale nokvorm. Wanneer de remblokken de remschijf raken, wordt de kracht gemoduleerd, waardoor het "trage" remgevoel wordt vermeden. Dit zorgt voor de perfecte balans tussen kracht en precisie.