AERO
Aerodynamica beschrijft het stromingsgedrag van objecten in de mediumlucht. Voor ons betekent aerodynamica slechts één ding: sneller dan ooit rijden! Zonder afbreuk te doen aan de handling, stijfheid en remprestaties, wordt de luchtweerstand van de rijder en de fiets geminimaliseerd om het meest effectieve algehele systeem op de weg te krijgen.
Aerodynamica is momenteel een van de belangrijkste onderwerpen, die de ontwikkeling van het wielgedeelte op de wegfiets bevordert. Hoe kan de luchtweerstand worden geminimaliseerd en welke invloed hebben de wielen op het algehele systeem van de bestuurder en de fiets? Welk verschil kan de bestuurder echt op de weg voelen en welke verbeteringen brengen uiteindelijk meer snelheid met zich mee? Deze en vele andere vragen zijn door DT Swiss opnieuw en opnieuw gesteld tijdens het ontwikkelingsproces met onze partner Swiss Side en zijn in nieuwe richtingen gegaan. In tegenstelling tot de heersende mening, bieden wielen nog steeds een enorm potentieel voor aerodynamische optimalisatie. Terwijl de meeste concurrenten het alleen hebben over het optimaliseren van de velgen, heeft DT het hele wiel met al zijn componenten van dichterbij bekeken. Het resultaat: een nieuwe definitie van luchtweerstand!
koolstof
Als een hightech composietmateriaal gemaakt van vezels en hars, kan koolstof precies volgens de belastingen worden gebruikt. Hierdoor kunnen ongeëvenaarde lichtgewicht en duurzame onderdelen worden gebouwd.
Ratchet-systeem
Het gepatenteerde freewheel-systeem met uiterst nauwkeurige getande schijven garandeert maximale belastbaarheid en betrouwbaarheid. Dankzij het concept zonder gereedschap is het systeem zeer eenvoudig en snel te onderhouden.
Geen speciaal gereedschap
Voor normaal onderhoud zijn geen speciale gereedschappen vereist.
Prolock
Het schroefvergrendelingssysteem dat in de nippels wordt geïnjecteerd, maakt de constructie van uiterst duurzame wielen mogelijk.
Straight pull
Om een ideale balans tussen gewicht en stabiliteit te bereiken, gebruiken veel DT Swiss-wielen verschillende vormen van rechte trekspaken. Rechte trekspaken vereisen geen radiusboog, waardoor een zwak punt wordt geëlimineerd. Niettemin kunnen ze gecentreerd en vervangen worden door standaardtools.
Tubeless klaar
Tubeless ready-velgen zijn ontworpen voor tubeless kits en banden. Ze zorgen voor een juiste pasvorm van de tubeless velglint en de tubeless band.
DICUT
De RRC DICUT-lijn is de perfecte combinatie van aerodynamica, technologie en design. Van de geavanceerde, warmteafgevende carbon velgen tot de betrouwbare hubs met Ratchet-systeem, DICUT-wielen zijn gemaakt voor high-end en snelle tijden.