Asymmetrisch PR 1400 Dicut wiel van DT Swiss met keramische OXIC oppervlaktecoating
De PR 1400 OXIC-wielen met verlaagd ontwerp lopen voor op aluminium racefietswielen! Dit betekent een laag gewicht, uitstekende handling, uitzonderlijke remprestaties en kwaliteit en duurzaamheid gecombineerd in een wielset. De velgen zijn breed, asymmetrisch, licht en bieden dus een uitstekende balans tussen stijfheid en gewicht. De keramische OXIC-oppervlaktecoating geeft uw remmen ongekende remeigenschappen. In een tubeless opstelling krijgt de fiets meer comfort en grip naast het atletische karakter.
Het Oxic-proces
Met de PR1400 Dicut OXiC-wielen presenteert DT Swiss voor de eerste keer de nieuwe OXiC-technologie, die niet alleen de wielen een nobele, matzwarte afwerking geeft, maar ook belangrijke prestatiekenmerken. Het OXIC-proces verwijst naar een elektrochemische keramische coating die de velgoppervlakken zeer hard en taai maakt. Het resultaat is een nobele, matzwarte afwerking met uitstekende remeigenschappen en vermindert tegelijkertijd de slijtage van de velg tot een absoluut minimum.
De keramische laag wordt geproduceerd op een wijze vergelijkbaar met anodiseren, namelijk in een elektrolytbad door een elektrische spanning aan te brengen tussen de component als één elektrode en de houder als een andere elektrode. Het belangrijkste verschil tussen anodiseren en OXiC zijn de miljoenen plasma-ontladingen tussen het elektrolytbad en de velg, die hoge temperaturen en drukken op de vormende oxidelaag uitoefenen. Dientengevolge smelt het vormende oxide opnieuw, scheurt en stolt opnieuw. In dit proces verandert de amorfe (ongeordende) structuur van het oxide in een kristallijne (geordende) structuur. Daarom is OXiC zo sterk en veerkrachtig.
technologieën
bladed
Het middelste gedeelte van de spaak is vlak gesmeed voor betere aerodynamica. Een combinatie van butted en bladen is mogelijk om te voldoen aan nog hogere eisen aan kracht- en gewichtsbesparingen.
DICUT
De RRC DICUT-lijn is de perfecte combinatie van aerodynamica, technologie en design. Van de geavanceerde, warmteafgevende carbon velgen tot de betrouwbare hubs met Ratchet-systeem, DICUT-wielen zijn gemaakt voor high-end en snelle tijden.
Dubbele butted
Deze spaken hebben twee verschillende diameters. De spaak is gedeeltelijk gebotst door koud smeden. Dientengevolge wordt de diameter kleiner en maakt dus een gewichtvermindering mogelijk terwijl tegelijkertijd de rekwaarden worden verbeterd.
Prolock
Het schroefvergrendelingssysteem dat in de nippels wordt geïnjecteerd, maakt de constructie van uiterst duurzame wielen mogelijk.
Geen speciaal gereedschap
Voor normaal onderhoud zijn geen speciale gereedschappen vereist.
Prolock
Het schroefvergrendelingssysteem dat in de nippels wordt geïnjecteerd, maakt de constructie van uiterst duurzame wielen mogelijk.
Ratchet System®
Het gepatenteerde freewheel-systeem met uiterst nauwkeurige getande schijven garandeert maximale belastbaarheid en betrouwbaarheid. Dankzij het concept zonder gereedschap is het systeem zeer eenvoudig en snel te onderhouden.
RWS
DT Swiss gepatenteerd waaierbevestigingssysteem. Stijver, veiliger en gemakkelijker te gebruiken dan een snelle release. 100% schijfremmen geschikt.
Straightpull
Om een ideale balans tussen gewicht en stabiliteit te bereiken, gebruiken veel DT Swiss-wielen verschillende vormen van Straightpull-spaken. Rechtlijnige spaken hebben geen buiging nodig en elimineren een zwak punt. Niettemin kunnen ze gecentreerd en vervangen worden door standaardtools
Tubeless klaar
Tubeless ready-velgen zijn ontworpen voor tubeless kits en banden. Ze zorgen voor een juiste pasvorm van de tubeless velglint en de tubeless band.
Lasprocedure velgaansluiting
Het lasproces produceert de meest precieze, lichtste en meest stabiele velgverbinding. Na het lassen wordt de voeg gepleisterd om een naadloze overgang te bereiken.